Alla inlägg under januari 2012

Av mysmammansblogg - 8 januari 2012 18:35

Har beställt doptårtatill älskade lillskrutts dop. Min bästa Frida ska baka. Hon får fria händer! Kika in på hennes blogg så förstår ni varför! Tårtona kommer att gå i babytema. Ska bli så spännande att se vad det blir!

Av mysmammansblogg - 8 januari 2012 17:22

Gjorde ett tappert försök att färga om den solblekta sufletten häromdagen. Blev inte bra!  Den solblekta delen tog inte åt sig någon färg alls medans det som jag inte ville få färg på naturligtvis blev missfärgat. Så... idag tog jag tag i saken och färgade av den misslyckade färgen. Sufletten står nu på tork, tror det gick bra. Svårt att se när tyget fortfarande är vått men det gula har iallafall blivit gult igen! Har köpt hem annan slags tygfärg för ett nytt färgningsförsök. Jag ger mig inte i första taget. Får bli tidigast imorgon när sufletten torkat! Även om färgningen blev misslyckad så är det lite spännande/kul att färga och pyssla  


Av mysmammansblogg - 8 januari 2012 10:38

...till allt jag vill göra. Tycker tiden rinner iväg. Idag är planen att fixa iordning extra vagnen och städa ut julen. Skulle helst även vilja åka in till Ingelsta och shoppa lite. Behöver verkligen förnya i garderoben. Vet att jag inte kommer hinna allt detta idag. Har ju tre barn att ta hand om också   .  Får se hur mycket jag hinner idag, antagligen blir det helt andra saker än det jag planerat.

Av mysmammansblogg - 8 januari 2012 09:17

Fick spontanbesök av våra goa grannar igår. Sånt gillar jag. När man umgås utan att behövt boka in det långt i förväg. Det blir så härligt avslappnat och mysigt. Att bara vara. De ville så klart komma och beundra lillebror! Som har blivit riktigt stor. Tänk vad tiden går läskigt fort. Ser fram emot när det är dax för smakportioner! Snart, snart...

Av mysmammansblogg - 7 januari 2012 09:09

Sitter med en sovande lillbus i famnen.  Han har precis somnat. Är så mysigt att ha egen mystid på morgonen.    Alla andra i familjen har sovmorgon men börjar vakna till nu. Lillbus och jag har hunnit med en mysig långfrukost med tända ljus och han har även hunnit med ett morgonbad. Livskvalite! Det gäller att fånga dagen och ta vara på de här mysiga stunderna!


Dax att vakna till ordentligt nu. Ska snart ner på stan för lite trevlig shopping!

Av mysmammansblogg - 6 januari 2012 09:55

Igår när vi var i Örebro, passade vi på att åka och hämta dopklänningen hos barnens farbror. Dopet är om en månad men lika bra att börja förbereda redan nu.


Idag ska jag fixa dopinbjudan. Har gjort fotavtryck på färgglada papper och ska nu skriva dem och klistra på lite dekoration. Måste få iväg inbjudningskorten idag! Har pratat med tårtkocken som ska göra en specialtårta till oss. Känns jättebra att vi är med i tiden! Imorgon ska jag ner på stan för att leta kläder framförallt till mig men även till barnen inför dopet.


Idag är förövrigt en tvättdag. Berget i tvättstugan har växt till enorma proportioner! Har varit lite lat på den fronten. Men idag måste jag ta tag i det. Både tvätta, stryka och sortera ren tvätt. Lika bra att sätta fart!

Av mysmammansblogg - 6 januari 2012 09:46

Hela familjen var ledig och vi passade på att åka på shoppingtur till Marieberg och IKEA Örebro. Som jag har längtat efter att åka och handla. Gick riktigt bra. Började på IKEA och Lillkillen passade på att äta där, sen somnade han i vagnen av ren utmattning. Hann även med leksakaaffär och TV/el butik medans lillen sov. Efter det till Mariebergs galleria. Det blir lite speedshopping när man har en liten i vagnen. Vill inte att han ska vakna och bli ledsen/hungrig.


Det viktigaste - färg till sufletten är inhandlat på Paduro, tyvärr hade de inte Nitors remover där. Måste färga av den tidigare infärgningen med Nitors handfärg som blev misslyckad. Det var bara innertyget som tog åt sig färg, det urblekta yttertyget tog inte åt sig någonting! Måste nu vänta ända till imorgon för att besöka färghandeln där de förhoppningsvis har removern. Åh jag som bara vill komma igång och färga tyget! Är så ivrig. Hoppas det blir lyckat med nya färgen!


Hade även velat hitta kläder till mig till lillemans dop. Har en månad på mig att hitta något bra. Hanns inte med att gå i klädaffärer, blev snart dax för mat och blöj/klädbyte för lilleman.

Av mysmammansblogg - 2 januari 2012 13:04

Igår var ingen bra dag att påbörja mitt nyårslöfte om dagliga promenader och undvika godis och fikabröd :( Det snöade och var busväder hela dagen. Hade inte den minsta lust att ge mig ut på promenad. Så istället för att promenera och tröttna redan första dagen hoppade jag helt enkelt över promenaden igår :)Dessutom var det mammas födelsedag så då kändes det otacksamt att tacka nej till födelsedagsfika när hon handlat och bakat bara för oss! Så... en mindre bra start på nyårslöftet men skam den som ger sig. Idag är jag igång. Har varit ute och promenerat nästan 40 min på fm- i regn, men det är iallafall bättre än snöoväder! Åt dessutom fruktsallad till lunch för att kompensera den dåliga starten med fikabröd igår. Nu känner jag mig riktigt taggad och har tagit mina mått. Midjemått och startvikt. Tänker föra lite dagbok på mina promenader, hur långt jag går och hur länge :) Tror att det är lättare att hålla motivationen uppe då. Behöver lite pepping för att komma igång.   Vet att det alltid är trögast i början och lätt att ge upp. Om man väl kommer igång så flyter det liksom på av sig själv sen. Har varit träningstokig en gång i tiden (innan jag fick första barnet för typ snart 12 år sedan) och då mådde jag nästan dåligt om jag inte fick sticka iväg och träna minst varannan dag. Tänk vad det kan ändra sig! Nu känns det oftast motigt bara att ge sig ut på promenad - men visst är det skönt att vara ute och gå i friska luften när man väl är ute! Nu kör vi! Vet att det är fler än jag som har liknande nyårslöften och jag tänker inte vara den första att banga!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards