Alla inlägg under maj 2014

Av mysmammansblogg - 24 maj 2014 07:55

Färdig i skolan för den här gången! Känns bra. Lite rikare på kunskap och några nya goda vänner :) Nu ser jag fram emot härliga lediga sommarhelger. Ska bli så skönt. Bara det här, att vakna först i familjen, kunna ligga kvar i sängen och dra sig med öppet fönster och lukta/lyssna på sommaren utanför - utan att behöva stressa upp till väntande skolarbete (lättast att jobba ifred tidiga morgnar och sena kvällar).
Snart mysfrukost på altanen. Kom ihåg att njuta av dagen!

Av mysmammansblogg - 10 maj 2014 19:32

På sluttampen nu. Sista stora arbetet-en projektplan för förbättringsarbete - ska lämnas in på måndag. Känns bra, och konstigt.... Tänk att jag snart kan börja läsa skönlitteratur igen och tidningar och lite vad jag vill med gott samvete. Så snart går jag ner till 75 procent på riktigt ;) Ska bli så skönt! Har börjat slappna av redan nu. Har dragit på det här sista arbetet alldeles för länge. Var trög att komma igång med det här sista nu. Men vi kämpar på. Min studiekompis från Luleå och jag. Trots långt avstånd mellan oss har det gått jättebra att arbeta tillsammans. Nu dax för lite energipåfyllnad med ungskyckling och familjen.
Skulle ha träffat mina bvc mammor ikväll på mysig vinkväll. Tyvär inser jag att jag inte hinner med det idag. Hade så gärna velat gå. Hade behövt lite mammaskratt med alla goa mammor. Men ibland inser även tidsoptimist nr 1 att det inte går att göra allt ;) Blir hemmakväll vid datorn istället.

Av mysmammansblogg - 9 maj 2014 19:49

Oj så trött. Har jobbat på systermottagningen i Etuna idag. Blev långdag. Dessutom trött från igår, fick ovälkommet besök på fm...Någon eller några tog sig friheten att göra inbrott i vårt hus! Skitstövlar som har mage attsabba för andra! Är så arg på dessa ouppfostrade skitstövlar!
Nu soffhäng med trötta familjen. Planen är att vi ska se film men misstänker att iallafall halva familjen kommer somna i soffan... Vi börjar med lets dance.

Av mysmammansblogg - 1 maj 2014 17:07

Har landat i tvättstugan. Blev en händelserik dag igår.
1 Mellanbrors näsa supersvullen och rejält öm efter att ha kraschlandat på den kvällen innan.
2 Min första inskolningsdag på barnakuten - tiden rusade iväg och vips var jag hemma igen.
3 Akutpackning i husvagnen inför kvällens resa
4 Valborgsmässofirande med svägerskans familj
5 Supertrött tvååring som höll sig vaken på ren glädje och vilja från kl 07 till 23 med en kort middagslur på förskolan runt lunch.
Och slutligen, premiärcamping i husvagnen.
Idag är det alldeles lagom med en sova middag länge, tvätta och fixa hemma dag.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards