Alla inlägg under december 2014

Av mysmammansblogg - 28 december 2014 21:24

Nu letar vi stuga för vinterns fjällsemester. Tar gärna emot tips på prisvärt bra boende för skötsam barnfamilj. Minst 4 bäddar. Längtar efter lite skidåkning. I år blir det både längd och utförsåkning för min del :)

Av mysmammansblogg - 26 december 2014 09:29

Mumsfilibabba! Ska försöka mig på ett förmiddagsrace nu så hoppas jag att jag hinner ner på rean en sväng också..., innan kalkonmiddag. I värsta fall får jag avstå det idag och sikta in mig på shopping imorgon istället :)

Av mysmammansblogg - 25 december 2014 22:18

Är buzzador vilket innebär att jag får möjlighet att prova olika varor eller tjänster ibland. Just nu är jag med i en kampanj med ljudböcker och eböcker. Det är E2GO som jag testar just nu #e2go#e2gobuzz#buzzador
Har precis laddat ner eboken om Malala. Första gången jag läser en ebok i mobilen och det går faktiskt riktigt bra. Tror dock att det är smidigare att läsa på läsplatta, får testa det en annan gång.
Ser fram emot att prova ljudbok. Ska lyssna på Läckbergs senaste. Perfekt när man viker tvätt eller när man är för trött för att läsa själv men för pigg för att sova! Är redan en stor fantast av ljudböcker :)

Av mysmammansblogg - 23 december 2014 16:13

Sitter och myser i soffan med en trött lillebror. Han är lite snuvig och inte helt i toppform ännu. Febern försvann på lördagsmorgonen men aptiten har inte återkommit ännu.
Skönt att Bara vara en stund innan kvällens obligatoriska julrusch med paketinslagning, griljering av skinka och julstädning.

Önskar er alla en fröjdefull jul!

Av mysmammansblogg - 21 december 2014 21:13

Laddad inför imorgon. Sista jobbdagen innan jag går på julledighet. Ska jobba i mellandagarna men blir ändå mycket ledigt med familjen.
Började julfirande idag med påhälsning hos tomten i kolmårdenskogen. Mysigt och lite spännande att vandra på mörka stigen med ficklampor bland alla ljus och marschaller. Lillebror var så nöjd!

Av mysmammansblogg - 19 december 2014 08:55

Ytterligare en feberdag. Idag är han lite svalare än igår. 38,5 nu på morgonen så den har gått ner en grad från igår. Känns lite piggare men fortsatt soffläge och sitta i knä/ vill bli buren om han får mest hela tiden.

Vi hoppas på feberfritt till imorgon. Då har vi nämligen kalas inplanerat för mellanbror som fyllde 11 i förrgår. Mellanbror är lite orolig för att vi ska behöva ställa in... I värsta fall får väl lillebror och jag fly fältet så han får ha sitt kalas. Det är släkten som kommer och uppvaktar. Lite svårt att planera in nytt datum för kalas när vi närmar oss jul och har en massa andra födelsedagar kvar i mellandagarna. Släkten är ju redan uppbokade på annat.

Av mysmammansblogg - 18 december 2014 16:48

Äntligen! Visserligen bara ett pass i veckan än så länge men det kanske kan bli fler så småningom. Har hittills provat och gillat yoga och Boxpass. Nästa gång blir det skivstångspass...undrar hur det ska gå?:)

I vår har jag förhoppning om att komplettera med löpning en eller två dagar i veckan.

Av mysmammansblogg - 18 december 2014 08:03

Har kännt i veckan att det varit på gång men hela tiden hoppats att det skulle gå över. Men, inatt kom febern. Lillebror var skållhet när han kom över till mig inatt...Inte lika varm nu på morgonen men tempar ändå 39 grader. VAB idag. Vi har peppar peppar klarat oss bra från infektioner i höst men nu var det alltså vår tur.
Jobbet får vänta, men oj vad mycket man behöver fixa med där också nu innan alla helger. Kallelser och annat plock. Det akuta överrapporterat till chefen det andra får vänta.
Lillebror är förhållandevis pigg för sin feber. Hoppas det är snabbt övergående. Blir en hemmamysdag med film och böcker idag.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards