Alla inlägg under december 2017

Av mysmammansblogg - 31 december 2017 11:21

Inte mycket men tillräckligt för att kunna testa snowkicken som mini fick i julklapp. Ute och leker. Bäst att passa på så länge de få flingorna ligger kvar. 1+ och ganska slaskigt så till imorgon kanske snön är borta igen.

Av mysmammansblogg - 30 december 2017 17:49

Bakslag. De första två dagarna gick utmärkt. Raska långpromenader. Igårkväll sade mitt ena knä ifrån. Man vad tusan! Jag som var så på g! Överansträngning?! Efter två ynka promenader!...Säger ju endel om hur otränad jag är just nu. Skit och pannkaka! Bara att bita ihop och gå vidare!

Idag fick bli en vilodag. Åkte till badhuset med minstingen istället. Passade på att trampa vatten - det var väl det som var mest ansträngande för mig. Tillbringade tiden i barn poolen. Mini har inte lärt sig simma än så det blev inga simlängder i stora bassängen den här gången.

Av mysmammansblogg - 28 december 2017 11:03

Ok nu är den här igen! Träningspanikkänslan. Att jag aldrig lär mig! Men det är ju så gott med julmat och julgodis. Trevligt att umgås och sitta stilla också. Men....massvis med kalorier in och inte så många ut = panikkänsla!

Det positiva med detta är att minträningsmotivation skjutit i höjden. Jag som har så svårt att komma igång, hitta en ROLIG träningsform och sedan hålla i med träning. Dax att ge det en ny chans. Måste bara hitta en rolig träningsform som passar mig. I väntan på det börjar jag idag med en långpromenad i rask takt!

Av mysmammansblogg - 23 december 2017 21:08

Tittat på Christmas Carol/en julsaga med familjen och fått ite julfeeling. Även hunnit med att spela julspelet, traditionsenlig julvört med julskinka. Nu mer tv: Jönssonligan.
Mys med tända ljus och snacks.
Önskar er alla en God Jul!

Av mysmammansblogg - 22 december 2017 21:03

4 av 5 hänger i tvsoffan ikväll. Ganska trötta allihopa. Tanken var att vi skulle se en film sen. Undrar hur det kommer gå. Risk för att den yngsta och föräldrarna har slocknat innan filmen ens hunnit börja...
Nu är det verkligen semester!

Av mysmammansblogg - 22 december 2017 12:35

Äntligen långledig! Njuter av min ledighet. Nyss kommit hem och ska börja med att fixa lite lunch till mig själv och andra hungriga i hushållet?
Sen ska jag bara softa runt. Kanske baka knäck och börja lite smått med julstädningen. Vi får se hur det känns under dagen.
Imorgon ska jac iallafall ha sovmorgon! Har längtar efter det ett tag nu. Så trött på morgnarna.

Av mysmammansblogg - 12 december 2017 17:23

Ska snart iväg och titta på luciauppträdande. Mysigt! Var länge sedan de stora firade lucia och nu är det dax för lillebror. Förskoleklasserna som ska sjunga för oss ikväll. Fikakorgen är packad och vi är laddade för en mysig kväll.

Av mysmammansblogg - 8 december 2017 15:39

Älskar känslan av fredagsnedvarvning. Inte för att jag är särskild effektiv här hemma under fredagseftermiddagen men det ju själva grejen. Att bara slappa, ta det lugnt och göra absolut ingenting - med mycket gott samvete ?
Tvätthögen rusar inte iväg, damsugaren är inte självgående men det finns en dag imorgon också. Samlar lite energi nu för att ta tag i fredagstacosen om någon timme. Sedan blir det soffhäng med familjen framför idol och lite tända ljus.
Ha en härlig fredag alla!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards