Alla inlägg under juli 2017

Av mysmammansblogg - 7 juli 2017 15:51

Första timmarna av långledigt! Äntligen!
Har intagit ryggläge i utesoffan på altanen. Lyssnar på vinden, lövens prassel, känner hur blommorna luktar och vinden som fläktar lite lagom, hör humlor som surrar - bara njuter!
Höll på att somna till en stund fastän jag inte kan säga att jag känner mig särskilt trött. Är väl nedvarvning som pågår. Underbart! Funderar på hur vi ska fira detta. Kanske får göra en avstickare från den planerade kvällstacosen och bryta av med något festligare? Vi får se, tacos är inte så tokigt det heller och dessutom ett säkert kort för samtliga i familjen.

Av mysmammansblogg - 6 juli 2017 21:09

Nu är förskoleperioden avslutad. Efter sommarlovet har jag bara skolbarn!

Lillebror gick sin sista dag på förskolan idag. Han är så glad och nöjd. Frågade honom på promenaden hem hur det kändes:
- "Det känns så skönt. Nu slipper jag alla små barn som bara slåss och skriker. De små bara bråkar ocv rivs. X rev alla utom mig idag för jag hann springa bort. På xxx (hans ordinarie avdelning) brukar de små mest bara skrika men här (den tillfälliga avdelningen där man slagit ihop småbarnsavdelningen med storbarnsavdelningen pga sommartider) rivs, slåss och bråkar de små hela tiden"
Japp - han är definitivt redo att gå vidare till skolan nu. Och kanske var det extra rörigt idag. Han brukar inte beklaga sig utan har trivts riktigt bra på sin avdelning. Nu ser vi fram emot nya äventyr och utmaningar, säkerligen finns det barn som "skriker" på skolan också men just nu är han bara glad och nyfiken på det nya.

Av mysmammansblogg - 4 juli 2017 14:58

Fick möjlighet att plocka ut lite flextid. Så nu blir det en dagsutflykt med minstingen till Kolmården om vädret tillåter under morgondagen. De stora lunsarna blir kvar hemma. Skönt med en ledig dag mitt i veckan!

Av mysmammansblogg - 3 juli 2017 20:03

Fyra dagar kvar till ledighet. Längtar...Just nu känns det långt dit men vet ja att vi snart är där.
Vill ha semester och bara vara, äta långfrukost på altanen, inga tider att passa, pussla med mini, låna böcker på bibblan, spontanutflyckter och umgås med familj och vänner.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards