Alla inlägg under januari 2019

Av mysmammansblogg - 26 januari 2019 10:59

Förkylning som satt sig på stämbanden...igen! Så tröttsamt att det är rösten som blir drabbad. Kan och vill inte prata, blir osocial och allmänt tjurig!
Tur ändå att det är helg. Får försöka hålla tyst och kurera mig så gott det går, håller tummarna för att vara med röst till på måndag när det är dax att jobba igen.
Trist bara att denna helg försvinner "ogjord" Finns inte så mycket jag kan göra utan röstresurs. Hålla mig hemma och kolla på lite serier. Är inte snuvig men orken är inte med mig. Förhoppningsvis pigg nog för promenad och frisk luft på em.

Av mysmammansblogg - 11 januari 2019 14:38

Kanske är jag på väg att " bli vuxen" nu? Känner att jag skulle behöva den uppiggande effekten som kaffe kan ge. Lite sliten efter att ha jobbat en vecka efter julledigheten.

Faktiskt så drack jag en halv kopp hemma hos bästa F i helgen. Visserligen med hälften av någon slags smaktillsats och så en skvätt mjölk på det - men kaffe var det iallafall. Får nog ta och pallra mig iväg till kaffebutiken och köpa hem lite såntdära ;)
Kan erkänna att jag faktiskt tyckte det smakade helt ok. (Har tidigare alltid ogillat både lukt och smak av kaffe)

Av mysmammansblogg - 8 januari 2019 21:22

Två dagar in på arbetsåret för mig och imorgon är ordningen återställd med alla på plats igen.
Nu är vi i gång! Även minstingen är igång och gick sin första långdag på fritids idag. Han riktigt släpade benen efter sig på väg hem - så trött.
Skulle åkt skridskor ikväll men tröttheten stog ivägen - Vi stannade hemma och vilade istället. Passade mig fint då jag själv också var ganska trött. Tur att bokcirkeln med tjejerna är imorgonkväll - hade knappt orkat idag!
Ser så fram till bokcirkeln imorgon med bokprat och trevligt umgänge. En ny medlem ansluter imorgon så nu är vi fulltaliga igen - 8 kvinnor i blandade åldrar och professioner.

Av mysmammansblogg - 1 januari 2019 21:32

Jaha ja, vilket träningsmål ska jag sätta upp för i år då? Som tidigare år ska jag fortsätta satsningen på att vara lite mer aktiv. Behöver dock konkretisera mer. Tydligt mål som går att utvärdera. Tror det får bli att komma igång med regelbunden löpning under året.
Just nu är jag inte i särskilt bra springform och dessutom rädd för isfläckarna och halka. Mål ett är raska promenader och att komma upp i 10 000 steg/dag minst 5 helst 7 dagar/vecka.
Ett tydligt mål som är lätt att utvärdera. Börjar direkt imorgon!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards