Alla inlägg den 18 januari 2012

Av mysmammansblogg - 18 januari 2012 13:04

Måste rätta mig lite om smakportioner i förra inlägget. Naturligtvis finns det saker som inte rekommenderas att börja med - jag menade förstås att det nu är ok att introducera frukt först om man vill och att man kan blanda de olika livsmedlen om man vill och prova olika saker varje dag om man har lust. Tidigare skulle man gärna prova samma smak flera dagar innan man bytte till en ny smak. Barnen ska ju heller inte äta salt och stekt mat och allt möjligt annat. Inte heller börja med mjölkprodukter. Finns ju undantag med allt! Strunt samma. Jag tänker iallafall börja lite mer traditionellt med potatismos/grönsaks och rotfrukts pureér när det är dax. Kommer dessutom vara så tråkig att jag kör sammma slags mat flera dagar i rad för att kunna se om han gillar/tål födoämnena. Sen står gröt och fruktpureér på tur. Tjoho så kul! Hoppas han kommer att gilla mat! Han visar iallafall ett väldigt intresse när vi andra äter.

Av mysmammansblogg - 18 januari 2012 12:51

Pratat mat och smakportioner på BVC idag. Många av mammorna har börjat ge sina små lite smakisar. Råden har ändrats endel sedan mina stora började med mat. Då rekommenderades det att börja med rot och grönsaker. Nu spelar det ingen roll vad man börjar med längre. (Även om oboy och slicka på pepparkaka kanske inte hör till vanligheterna :))


Ska bli så kul att börja introducera smakisar på riktigt! Inte bara smygbus som ex oboy,pepparkaka och gurka. Ser fram emot att bli lite huslig igen och göra storkok på morotspure, broccolipure, potatismos... -men det kan ju inte bli gott att frysa in!? Potatismoset altså, kanske om man blandar ut det med något? Måste forska i det!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards