Alla inlägg under oktober 2012

Av mysmammansblogg - 31 oktober 2012 16:06

Tjoho!

J har semester imorgon och på fredag så idag får vi ha fredagskväll redan ikväll! Taco förstås och säkert en sen kväll för lillprins bus. Han sover sin skönhetssömn nu, hmmm. Kan bli så om man åker iväg på roligheter. Har varit hos svägerskan med barn hela dagen. Då är det för roligt för att sova! Somnade såklart i bilen på vägen hem istället. Hade det inte varit för hans ickesömn på dagen hade vi nog stannat kvar och lekt en stund till men jag valde att få honom att somna genom hemresa istället. Annars hade han hållt sig vaken ännu längre och därmed blivit superpigg efter tuppluren och blivit vaken till typ midnatt. Nu räknar jag med sänggång till 21-22 tiden om han vaknar inom närmsta timmen. Annars blir det senare :)

Tur att svägerskan också är trebarnsmor. Hon vet hur det ser ut när en ettåring äter själv ;) och vägrar bli matad över huvudtaget. Det bjöds på spagetti och köttfärssås - mumsfilibabba! Hade en jättemysig dag, alla nöjda och glada!

Av mysmammansblogg - 30 oktober 2012 13:55

Stora killen har blivit stor! Han ska Lana! Ja vad säger man. Det är väl bara att följa med i utvecklingen. Behöver iallafall inte åka och hämta när de lanat klart. Han ska sova över, kommer antagligen att sova halva dagen - får hämta när de vaknat. De skulle ha lanat redan förra helgen men nu är det framflyttat till den kommande helgen. Fyra grabbar och en massa godis för att hålla sig vakna.

Av mysmammansblogg - 30 oktober 2012 13:43

Skönt med höstlov. Ingen morgonstress, även om lilleman nu plötsligt fått för sig att vakna spontant kl 07. Under terminen har han varit trött och blivit väckt senast kvart över sju.


Imorgon åker barnen och jag till svägerskan för lite lek och förhoppningsvis hinner jag bli fin i håret. Har haft två klipptider senaste veckorna som fått ändras på- skjutas fram av en eller annan anledning så nu längtar jag verkligen efter en hårklippning! Inte lätt att få till just hårklippning när man är beroende av barnvakt dagtid. Ska man till VC eller tandläkaren kan skrutt hänga med - det är ju oftast inte så långa besök (även om just tandläkarpersonalen inte tycker det är en toppenidé att ta med sig en ettåring ;)

Men vad göra? Det brukar gå smidigt, lär man barnen tidigt att följa med på ärenden vet de snart vad som förväntas och hur man uppför sig. Kan dock bli lite långtråkigt för dem ibland. Då får man muta! Med något roligt eller gott! Mina barn är vana att släpas med på diverse ärenden, nu fixar de stora att vara hemma själva - lagom till när man då kan börja unna sig frisörbesök och andra trevligheter ser man altså till att börja om.. Men en liten till :))) Men det är det värt! Gullungen!

Av mysmammansblogg - 25 oktober 2012 13:39

Blir så glad av att shoppa! Först i lördags på Gekås och idag på barnklädesloppa! Roligt när man får mycket för pengarna!Idag handlade jag kläder till lilleman för 180 kr. Fick totalt 14 plagg för detta! Allt från strumpbyxor till tröjor, bodysar och byxor. Egentligen var jag ute efter en fin vinteroverall men det hittade jag ingen som föll mig i smaken. Nu är han trött skruttis. Sover ute i vagnen efter förmiddagens shoppingtur :)


Av mysmammansblogg - 17 oktober 2012 13:20

Nu är det gjort! Veckans storhandling är avklarad. L och jag tog bilen till willys och spenderade en timme bland matvarorna. Ivanligafall är det pappan i familjen som fixar detta, eller han och jag tillsammans. Brukar inte åka själv med L och storhandla, nyttigt att göra det ibland - då blir man påminnd om hur osmidigt det är att handla själv med en ettåring. Han skötte sig fint - men var inte överlycklig över att sitta still i barnsitsen. Fick roa sig med att hålla i tandborstarna, kexpaketet mm, mm. Själva stoppa i kundvagnen rundan gick galant. Svettigare   blev det framme kassan när välmenande männinskor gullar och pratar med  herr blyger som då definitivt inte vill sitta i vagnen längre utan gömma sig hos mamman som samtidigt ska försöka packa upp varorna på bandet. Sen ska varorna packas i påsar också! Pust, svetten rinner i pannan innan vi lämnat affären - men jag är väldans stark   i vänsterarmen iallafall! Den är van att bära ettåring samtidigt som höger plockar, packar och kånkar varor!

Av mysmammansblogg - 17 oktober 2012 12:41

Längtar till på lördag! Ullared och GeKås here I come! Åh vad det ska bli roligt! Trängas med massa människor och shoppa järnet! Tjoho! Egentidpå HÖG nivå! Åker bussresa ner. Vi startar kl 04 och åker därifrån kl 17.30 Blir en lång men härlig dag! Enda konstigheten den dagen är att jag ska vara ifrån min lilla så länge. Vi har max varit ifrån varandra några timmar, kanske tre? i följd som mest. Eftersom jag ska iväg på roligheter kommer det nog att gå alldeles utmärkt. Det värsta blir nog på resan hem när man bara vill hem till lillplutt och gosa lite. Får försöka ha så trevligt jag bara kan även på resan hem. Har trevligt sällskap med mig! Två vänninor och min mamma. Åh vad jag ser fram emot detta. Sen på söndag är det zumba igen! Blir gladbara av att tänka på det!

Av mysmammansblogg - 16 oktober 2012 10:45

A har börjat en ny kurs i skolan som  han tycker är spännande. Då väljer han gärna bort matten för att få mer tid till den. Detta betyder matteplugg hemma för att kunna redovisa om någon vecka. Helt ok. Upplever att han har lättare att koncentrera sig och får mer gjort i matten hemma.

M har från igår läsläxa fyra ggr/vecka. Han har fått erbjudande och tackat ja till "tidig intensiv läsning" en möjlighet att intensivläsa för att få fart på läsflytet och förbättra sin skivförmåga. Spännande. Hoppas att det hjälper honom bra nu. Vore så skönt om läsningen kunde få fart nu!

Detta sammantaget ger oss eftermiddagar fyllda med matte och svenska! Passar bra nu när jag är hemma på dagarna - men lillbus hinnerju med en hel massa bus underläxläsningen - som att pilla sönder mammas dator tillexempel!

Av mysmammansblogg - 16 oktober 2012 10:38

Snuva och knöliga nätter. Har  klarat oss länge men nu är det dax. Oj vad svårt det är att skriva på ett tangentbord där mellanslagsknappen sitter lös! Bortpi llad av den yngste dataexperten på 1 år! Han är snabb den lille. Kan inte vända ryggen till i 1 min! Isåfall inträffar sånt här och annat bus. Just nu är det sovpaus vilket nog var välbehövligt efternattens hackiga sömn!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards