Alla inlägg under juni 2012

Av mysmammansblogg - 14 juni 2012 15:14

Har fått hem ett paket med 8 olika soters drycker. Provsmakning pågår.   Det är Marabou mjölkchoklad, gevalia dark, gevalia original, latte machiato, latte machiato less sweet, cappucino, espresso och chai latte. Jätteroligt att kunna piffa upp vardagen med en lyxig kopp varm dryck bara sådär, för att man känner för det! Kaffet bryggs i Tassimobryggaren.

Av mysmammansblogg - 14 juni 2012 14:59

Äntligen skolavslutning imorgon! Som vi har väntat! Ska bli så skönt med sovmorgon, vet inte om det är barnen eller jag som längtar mest   

Hade tänkt baka en pinocciotårta med vispgrädde och jordgubbar men kanske blir jag nedröstat och får göra en cheescake med jordgubar istället.   Mina barn är inte så förtjusta i fikabröd men glass går oftast ner och cheescake påminner ju endel om glass.


Glad sommar alla sommarlovsfirare!


Av mysmammansblogg - 11 juni 2012 22:03

Grubblar. Suck! Tycker inte om att inte kunna släppa saker och försöka se det positiva. Men det går faktiskt inte i detta. Imorgon satsar jag på en mysig morgonpromenad med c och h. Skönt att rensa hjärnan med en promenad och lite mamma barnprat. Efter det ska jag buzza lite kaffe, eller nja i imorgon blir det te eftersom vi båda är inbitna tedrickare ;)

Av mysmammansblogg - 10 juni 2012 20:11

Den här veckan är fylld med roligheter för barnen i skolan. Det är musikal, cykelutflykt   med hemligt mål, kanotpaddling, lådtömning och sedan skolavslutning på fredag. På torsdag får vi kanske barnens nya klasslistor inför höstterminen då två skolor ska slås ihop till en.


Av mysmammansblogg - 10 juni 2012 19:59

Är så trött idag  . Sömnbristen började redan natten till fredagen då det var en grubblande natt efter jobbiga nyheter :(

På fredagen fick jag möjlighet att avreagera mig lite ;) så mådde jag lite bättre. På helgerna blir det alltid sena kvällar, barnen vill vara uppe länge och känna att det är helg och ofta blir det en film till fredags eller lördagsgodiset. Just den här helgen fick lilleman för sig att vakna extra tidigt. I lördags tyckte han att det var morgon och dax att gå upp kl 06   och imorse vaknade han 07   . Pust, det är kämpigt för en mamma som är bortskämd med morgontrött bebbe i vanliga fall ;)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards