Alla inlägg den 16 januari 2012

Av mysmammansblogg - 16 januari 2012 12:53

6 av 8 mammor i föräldragruppen hade letat sig till öppna förskolan idag. Ytterligare en mamma med en liten tjej var där för första gången. Hennes tös var 6 mån. Min Liam är yngst i vår föräldragrupp på 3 1/2mån den äldsta är 4 1/2 mån. Det var vi som fick bilda bäbisgruppen. Vi var varmt välkomna då många förädrar/barn slutat efter jul eftersom de återgått till arbete/dagis. Det var ytterligare en handfull barn med sinaföräldrar där. De vari gångålder - runt året skulle jag tippa. 


Har letat efter babysånggrupp   men inte hittat någon bra. Kulturskolan har på torsdagsmorgnar men en morgontrött familj och gillar inte att passa så tidiga tider. Hoppar över det och går på öppna förskolan istället. Passar oss utmärkt att man kan komma och gå som man vill och inte behöver passa exakta tider, dessutom har de en liten lagom lång sångstund strax efter fikat.

Av mysmammansblogg - 16 januari 2012 08:51

  

Så gott! Har premiärätit första semlan i helgen!

Av mysmammansblogg - 16 januari 2012 08:43

Måndag - öppna förskolan. Egentligen är nog lilleman aningens för liten för detta men mammorna vill träffas och då tyckte vi att vi kan testa.

Tisdag - barnvagnspromenad till stan

Onsdag - Föräldragrupp med matprat på BVC. Ska nog inte avslöja att jag redan bjudit lilleman på lite oboy och gurka. Inte direkt det man rekommenderas att börja med   

Torsdag - Slappardag

Fredag - alltid härligt med fredagar!

Lördag/Söndag; Helg igen- inget planerat ännu men kommer som alltid att gå aldeles för fort.

Av mysmammansblogg - 16 januari 2012 08:32

Har haft en intensiv och härlig helg. Vi lyckas alltid fylla våra helger så att det snabbt blir vardag igen. I Lördags hann vi med ett snabb- besök på Factory outlet på fm. Var på jakt efter onepiece till stora grabbarna. De hade fått in en sändning på torsdagen och när vi var där var redan strl 122/128 slut i svart. Populära grejer det där. Efter en snabblunch var det dax att dansa ut julen. Mitt jobb anordnar banens julfest med dans runt granen och fika samt godispåse från tomten till barnen. Så kul att träffa mina jobbarkompisar F och C med barn. Träffas inte så ofta nu. Jag är förädlraledig och C pluggar. Lite hög ljudvolym bara - inte bara på musikanterna, barn kan låta väldigt högt de också!

Gårdagen var heller inte så tokig. Kom äntligen iväg för att handla kläder! Tjoho som jag har längtat! Fick massor uträttat till barnen. De har ju en förmåga att växa i skov och just nu har båda storkillarna växt ur både byxor och tröjor. Hittade även lite till mig!   



Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards