Alla inlägg under mars 2016

Av mysmammansblogg - 18 mars 2016 14:02

Så skönt att ta helg nu. Är ganska trött efter en rolig men intensiv arbetsvecka. Har fått slita hårt denna vecka men samtidigt haft förmånen att träffa ett helt gäng med trevliga, glada, ledsna, arga, hormonstinna, känslofyllda, lyckliga, förvirrade, kloka och helt underbara ungdomar.
En vecka kvar till påsklov nu. Och då tänker jag också ta lov. Har tagit semester hela påsklovsveckan.

Av mysmammansblogg - 17 mars 2016 19:56

Måste få klaga hos schemaplaneraren! Var bara inlagt en halvtimmes lunch idag mellan besöken och det var ju inte så smart. Visste redan imorse att lunchen skulle ligga pyrt till och visst fick jag rätt...Lunchen krympte snabbt till en kvart och vips var den borta helt.
Som tur var hade jag med mig frukt och lyckades få mig en fruktstund på eftermiddagen istället. Suck! Ett klassiskt nybörjarfel. Gör om, gör rätt!
Har nu lärt mig en läxa och ska inte schemalägga så här i fortsättningen.

Av mysmammansblogg - 16 mars 2016 22:24

Lillebror kroknade med huvudvärk i söndags kväll. Har varit hemma och vilat upp sig till idag då han igårkväll åter var pigg och kry, trodde vi...Förskolan ringde efter oss redan innan lunch och berättade att han inte orkade med dagistempot. Inte trött och hängig men lite loj och orkade inte leka som han brukar. Nehej. Bara att åka och hämta hem honom igen. Ikväll har han nyst endel men pigg och som vanligt i övrigt. Så svårt det där att veta när han är redo för förskola igen. I mina ögon var han ju det redan imorse. Får se hur han mår imorgon. Han klättrar på väggarna här hemma. Men jag är glad att han är pigg, skulle bara vara bra om han fixade dagis också.

Av mysmammansblogg - 14 mars 2016 18:46

Märkligt att det ska vara så lätt att plussa på flexen. Var ledig i fredags och plockade ut lite flex. Men... är man borta en dag så samlar sig jobbet genast på hög. Lite att ta igen idag och imorgon. Typiskt nog är lillebror inte helt kry heller. Varit hemma med mormor idag. Får se vad som händer imorgon.

Av mysmammansblogg - 13 mars 2016 18:55

Köpte en förpackning Baby Foot för länge sedan. Har legat i badrumsskåpet sedan dess men imorse hittade jag förpackningen igen. Så...nu är det fotvårdsdax. Sitter nu med fötterna i paket. Om 3 till 7 dagar ska det sedan börja hända saker och efter 14 dagar ska fötterna vara babylena enligt instruktionen. Spännande. Bara vänta och se om det stämmer nu då.
När jag ändå sitter där jag sitter får jag passa på att läsa en bok och se till att bli lite uppassad medan gelén verkar ;)

Av mysmammansblogg - 9 mars 2016 18:27

Varit på föreläsning av Sara Lund/ Claes Schmidt. Kvinnor, män och alla vi andra. En föreläsning om fördomar. Så bra! Alla som har chansen att lyssna borde göra det. Med humor berättar han om fördomar och hur vårt samhälle ser ut idag. Viktiga tankeställande frågor tas upp som handlar om människovärden, demokrati och hur vi handlar i olika situationer och varför. En föreläsning som berör och ligger helt rätt i tiden. Gå och lyssna på honom/henne om ni får chansen!

Av mysmammansblogg - 4 mars 2016 17:03

Längtar till våren och sommaren nu. Ska bara åka lite skidor först, sen är det fritt fram för våren.
Hoppas vi kommer iväg på några mysiga husvagnsturer. Lillebror har startat nedräkningen eller med andra ord en intensiv tjatperiod med frågor om när vi ska åka med husvagnen nästa gång...Förstår att han längtar, blir ju själv liten sugen på campinglivet, iallafall de dagar solen är framme.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards