Alla inlägg under september 2014

Av mysmammansblogg - 28 september 2014 14:30

Längtar till ikväll ;) Kalas är inte min starka sida. Överkomligt när någon annan ska firas men hemskt när man ska firas själv.Tur att det är barnkalas idag.

Idag är det lillebror som blivit stor! Ljus på tårtan så klart! Dessa dagar, kalasdagar längtar jag extra mycket efter min mormor. Hon skulle ha hjälpt mig genom dagen med goda bakverk, hjälp med dukning och annat fix. Tänk att jag fått klara mig så många år utan dig nu.

Av mysmammansblogg - 28 september 2014 08:46

Så bra att jultomten har kommit, den där röda :) Kommentaren från en glad nybliven treåring när han inspekterar och leker med sina födelsedagspresenter :)Kan inte slita sig från sin fina traktor.

Av mysmammansblogg - 27 september 2014 18:49

Mitt älskade lilla hjärtegyn. Myspysen, gullungen, mystrollet, smurfen, lillfisen finaste killen i hela världen, lillprinsen är bara några av smeknamnen han fått ;) Min käraste lilla skruttunge blir tre år i morgon!

Av mysmammansblogg - 27 september 2014 18:43

Var på en trevlig middag i torsdagskväll. Under kvällen spelade Idde Schultz? (stavar säkert fel) Hon presenterade låtvalet genom att beskriva att den var populär för 19 år sedan och började sedan sjunga en av mina favvosar: fiskarna i havet. Va? 19 år!? Vart har tiden tagit vägen. Hinner inte med.
Var iallafall en mycket trevlig kväll med god trerättersmiddag, trevligt sällskap och bra musik. En livskvalitetskväll :)

Av mysmammansblogg - 24 september 2014 09:54

Tror det var sista trippen med husvagnen för i år i helgen som var. Vi hade sådan tur med vädret. Besökte tropicarium i lördags och gick in i djurparken i söndags. Fint väder på lördagen så vi kunde sitta ute i solen och grilla på kvällen. Myspys! Vi campade och umgicks med våra vänner och hade så trevligt! Barnen lekte och hade kul. M blev så trött att han somnade i bilen på väg hem i söndags! Det händer inte ofta kan jag lova! Frisk luft och lek tar på krafterna :)

Velade in i det längsta men köpte tillslut årskort till mig och lillebror för 2015. Nya bamsevärlden öppnar ju då också! Vi får åka med lillebrors kompis och hans mamma som också köpte årskort.

Av mysmammansblogg - 24 september 2014 09:43

Lika tråkigt och jobbigt som vanligt. Konstigt att dessa förkylningar och vabperioder alltid kommer när det passar som sämst. Idag är jag hemma vilket iockförsig inte är fel eftersom jag också är förkyld. Ska in på möte på jobbrt på em. Hoppas på snabbt övergående förkylning. Tror han är feberfri idag eller inte så hög feber iallafall. Skulle gissa på högst 38.

Av mysmammansblogg - 19 september 2014 10:12

Lillebror har starka önskemål om badhuset. Jag försöker avleda och styra om till en annan fredag eftersom jag anser att vi behöver en lugn dag.
Får se hur det går;)
Skolsamtal, fixa ärenden på stan och lunch hos mina föräldrar står på dagens agenda.

Av mysmammansblogg - 17 september 2014 18:13

Något jag uppmärksammade i almanackan i söndagskväll. Tur att vi har hjälpsamma morföräldrar till hands. Tacksam för all hjälp vi får vid planeringsdagar, sjuka barn och andra tillfällen! Inget jag tar för givet och blir lika glad varje gång morföräldrar eller farföräldrar kan rycka in. Mitt vabsaldo hos försäkringskassan för i år är hittills 2 dagar!
Var nog välbehövligt med en mormor/ morfar dag. Lillebror somnade kl 16 och sover ännu. Kanske för natten? Är ganska sliten själv också, får passa på att inta soffläge efter att disk/ tvätt/ plock/ läxor klarats av.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards