Alla inlägg under juli 2015

Av mysmammansblogg - 31 juli 2015 18:32

Blev en tur med bilen men inte för att leta bilar som vi först planerat. Blev ett stopp på Vingåkers factory outlet. Blir nog en tur till dit någon dag. Ska rensa lite i våra garderober först. Barnen har växt ur endel och behöver lite nytt till skolstart. Vi vuxna behöver också förnya oss lite. Särskilt jag som inte ska gå i landstings pyjamas så länge till. Behöver plötsligt införskaffa mig en hel massa nya kläder ;). Men visst har det varit praktiskt med den vita dressen. Behöver inte lägga jättemycket energi på att välja kläder till dagen då man ändå byter om till arbetsunifirm en stund senare :)
Kaffebryggare och vattwnkokare är nu avkalkade. Undrar varför jag inte gör det oftare? Känns väldans fräscht och fint nu efteråt. Kanske fortsätter jag med storstädning av hela köket?

Av mysmammansblogg - 31 juli 2015 11:45

Nästa vecka börjar sambon jobba igen. Barnen och jag fortsätter vår ledighet. Skönt att ha varit lediga tillsammans några veckor, lite synd att vädret inte varit bättre. Regnet är helt ok men har saknat värmen. Hoppas på en varmare och soligare höst.

Får se vad vi hittar på i em . Kanske en bilpromenad till diverse olika bilfirmor? Är på biljakt. Eller ett lekland så minstingen får rusa av sig? Vi får se vad vi känner för efter lunch.

Av mysmammansblogg - 29 juli 2015 13:16

Tog minstingen med mig ut i skogen på fm. Hoppades på att hitta kantareller som alla runt om kring mig verkar lyckas hitta. Men inte en kantarell i sikte. Tur att vi hittade smultron, hallon och blåbär iallafall. Så vi inte kom tomhänta hem. Får göra ett nytt försök men utan sällskap så jag kan lämna stigarna lite. Vill ju inte råka gå vilse med lillebror i släptåg.

Av mysmammansblogg - 28 juli 2015 14:57

Inte bara jag som får brandvarnaren att gå igång ?
Jag brukar lyckas när jag försöker steka kött. Idag lyckades sambon vid sockerkaksbak. Hoppsan!

Av mysmammansblogg - 27 juli 2015 14:31

Efter en knapp veckas camping styr vi nu kosan hemåt. Nöjda för den här gången. Det sista jag gjorde innan avfärd var att ta fel på soppåsen och tvättpåsen. Det innebär att min vita tröja och diverse andra plagg nu inte är särskilt vita utan indränkta i kaffesump! Var nog tur att det var jag själv som gjorde det. Var inte särskilt glad när jag upptäckte misstaget. Hoppas vanish lever upp till reklamen nu och får kläderna fina igen.

Av mysmammansblogg - 26 juli 2015 21:18

Varmt och fäskgräddat frukostbordet två morgnar i rad nu. Smaskigt värre! Igårkväll testade vi att göra pizza också. Godkänt resultat men inte helt bra. Behöver testa oss fram till gräddningstid och värme. Inte lätt att veta viljen låga man behöver ha. Äldsta sonen gillade pizzan men de andra två gillade den inte. Luktade väldigt gott i husvagnen när pizzan gräddades kan jag lova. Blir iallafall frukostbröd till imorgonbitti igen. Nu mys framför beck i tvhörnet. Alla är ganska trötta efter en intensiv shoppingdag.

Av mysmammansblogg - 26 juli 2015 21:07

Det är skillnad på diskinrättningar på campingarna. På förra stället fanns diskmaskin. Swosch så var disken ren och torr. Tog ca 5 min för en maskin som diskade i 60 grader. Vilken lyx! Nu är det handdisk i det fria som gäller igen. Som tur är under tak för nu är vädret lite vresigt. Skurar till och från hela dagen. Utediskning har också sin charm men visst blir det lite mer semesterlyxkänsla med diskmaskin. Det blir ju några vändor med disk per dag och i år står jag för diskanten själv. Ett gips mår ju inte så bra av handdisk ;)

Av mysmammansblogg - 24 juli 2015 19:02

Tog lite längre tid än förväntat. 20+ 30 min. Delvis kan det berot på att gasolen tog slut utan att jag märkte det direkt;) Därav + 30 min :)
Ja, det är av misstagen man lär sig ;) Nästa gång ska jag ha bättre koll på gasolen.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards