Alla inlägg under januari 2012

Av mysmammansblogg - 13 januari 2012 09:39

Idag hoppas jag att min plan går i lås. Tänkte promenera ner på stan och göra ett besökhos frissan!   Hoppas hoppas hon har lediga tider och att lillen vill åka vagn idag. Det är inte hans favoritsysselsättning. Tänkte också passa på att iallafall spana efter lite kläder. Måste ha kläder både till mig och barnen. Har ingen lust att gå i jeans och urtvättad mammatopp på dopet   

Av mysmammansblogg - 12 januari 2012 12:03

Har gjort det någon enstaka gång tidigare men idag har han nog kommit på hur man gör på riktigt. Rullar från mage till rygg, så nu blir det väldigt svårt att få honom ligga på mage! Ibland kommer han bara halvvägs och fastnar i någon slags framstupa sidoläge - det är tungt att få med bakpartiet ibland  

Av mysmammansblogg - 12 januari 2012 11:50

Den som har haft svårast att vända tillbaka dygnet är tydligen den yngsta i familjen. Han blir väckt vid 7 när vi andra går upp och förbereder inför skoldagen. Får torr blöja och sällskapar med oss vid frukostbordet. Stora killarna drar iväg till skolan strax innan 8 och efter det går han och jag och lägger oss igen. :) Härligt att vara föräldraledig och kunna göra så. Sen är han trött pysen och sover gärna till 10. Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt. Riktigt skönt att sova ut och sova länge, men halva dagen hinner gå innan jag får något vettigt gjort. Är iallafall så mysigt att vakna upp bredvid 5,5 kg kärlek som ler sitt bredaste leende. Just nu är jag nog ganska nöjd med långa sovmorgnar ändå. Särskilt när det är skruttväder som idag. Soliga dagar är det värre - då vill jag ut.

Av mysmammansblogg - 11 januari 2012 14:30

Vilken härlig dag! Solen tittar fram och några + grader. Toppen promenadväder. Hade först sikte på stan men efter att lillprinsen tagit sovmorgon till kvart över 10    insåg även jag som kan vara en anings tidsoptimist att det skulle bli alltför snärjigt att hinna göra oss klara, hinna både dit, handla, ha matpaus och tillbaka innan M slutar skolan. Kör den antistressfria modellen! Får bli stan nån dag när han vaknar tidigt. Hann iallafall med en timmes promenad innan skoldagen var slut.  



Av mysmammansblogg - 10 januari 2012 19:22

Så här blev det, lite svårt att få en bra bild utan dagsljus.  Men visst ser ni att sufletten är blå igen?!



   


Bara att hålla tummarna att jag inte får en liten smurf efter nästa regnskur! Imorgon blir det premiärtur.

Av mysmammansblogg - 10 januari 2012 11:55

Tjoho! Har färgat om sufletten igen och tror faktiskt att det lyckades den här gången! Färgade om igårkväll - i köket till min sambos förskräckelse ;) Han trodde han skulle få göra om hela köket för att jag tydligen inte täckte golvet helt optimalt. :)) Men, det behövde han inte. Prickade tidningarna med allt spill...  


Nu återstår att få färgen att fixeras. Man ska egentligen stryka på baksidan med högsta värme, lite svårt på en suflett. Har provat lite men nu får det bli hårtorken till resten   Problem är till för att lösas! Bara att hoppas att lilleman inte får färgat hår när det regnar ute. Närå, det kommer bli bra det här -ska impregnera den förstås- finns som tur är i sprayform. Tur att någonting går att fixa enkelt.

Av mysmammansblogg - 9 januari 2012 11:20

Haha, så vek jag är. Föll för reklamen på min egen blogg. Har nu beställt hem en Zumba skiva och några nummer av träningstidning. Verkade himla skoj. Hoppas bara jag tycker det är lika roligt att prova själv som det var att titta på det några sekunder långa klippet!  


Har ju gått lite si och så med mina dagliga promenader. Idag tex är det -10 ute. Hmmm. Kanske att jag kommer ut i em.


Men Zumba blir nog bra, kanske  

Av mysmammansblogg - 9 januari 2012 11:00

Imorgon är vardagen här igen. Då är det skolstart efter ett nästan 3 veckor långt jullov för barnen. Undrar hur vi ska klara att vända tillbaka dygnet? Stor risk för stressig morgon imorgon. Barnen har somnat och vaknat sent, sov som längst idag faktiskt. Jag och lilleman vaknade först, kl 9! (om om inte räknar med min kära sambo som fick gå upp redan kl 05.30 - för honom har vardagen redan börjat) Stora barnen vaknade strax därefter. Kan tänka mig att det blir trögt att få upp dem imorgonbitti. Eller så går det alldeles utmärkt och morgonen efter blir lite tyngre. Vi får se...


Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards