Alla inlägg under maj 2013

Av mysmammansblogg - 29 maj 2013 11:10

Är ju så roligt, spännande och uppslukande att läsa en bra bok. Ikväll ska jag och delar av familjen till biblioteket på inspirationskväll efter inbjudan från elevhälsan kring läsning för barn som läser inlästa böcker. Tänk att huvudpersonen i denna familj är riktigt taggad på kvällen! Hoppas det varar kvällen igenom. En av hans bästa kompisar ska också med, han läser också inslästa böcker. Vår kille ska precis (förhoppningsvis) komma igång med detta. Tur att mammorna kom på iden att prata ihop sig om detta innan anmälan så det hela blev lite roligt och spännande för killarna!


Eftersom det blivit endel research kring ljudböcker och läsning i stort har jag hittat massor med spännande böcker till både mina barn och mig! Vet bara inte hur jag ska lyckas få barnen intresserade och lika entusiastiska som jag ;)


Hoppas verkligen att kvällen inspirerar och moviverar så jag får lite draghjälp ;)


Min egen att läsa lista har blivit superlång och växer hela tiden. Undrar bara när jag ska hinna med den...

Av mysmammansblogg - 27 maj 2013 10:38

Lillskrutt mår så mycket bättre idag! Skönt! Efter ett antal bad, insmorningar och spolningar är det nu bara några envisa eksemområden på händer och underarmar kvar. Så skönt om om han kunde få slippa dem också... Måste till apoteket igen och fylla på i salvförrådet. Har nu äntligen hittat en salva till ögonlockseksemen som faktiskt har fungerat! Dyr som tusan, men det var det värt! Om det nu var salvans förtjänst eller om det ändå skulle ha gett sig?!

Av mysmammansblogg - 25 maj 2013 08:51

Kombinationen ögonlockseksem, utbrott av eksem på kroppen med tillhörande insmorningar ggr flera per dag, svidande hud, rejäl balanit med tillhörande spolningar och frekventa bad är ingen rolig kombination. Får ställa in helgens planer och hålla oss i närheten av badkaret. Just nu är balaniten det som är jobbigast. Får hålla koll på miktionstätheten - kissade inte på över 12 timmar i natt trots två flaskor välling pga svullnad/smärta. Lokalbedövning och bad lindrar något iallafall :(

Att han efter badet behöver smörjas in pga de uppflammande eksemen är ingen höjdare. Finns någon här hemma som gråter och säger aj aj bara man tar fram salvtuben:( Stackars liten. Otur att få allt på en gång. Vi hoppas att det ger sig snabbt!

Av mysmammansblogg - 1 maj 2013 08:24

Var med i fitnessfighten förra månaden. Fick ingen bra start. Efter bara några dagar så däckade jag i infektion efter infektion. Fick avstå träning och har inte varit i träningsform förrän alldeles nyligen. Blev så besviken, var ju så motiverad för träningsstart. Men...har nu fått möjlighet att vara med ytterligare en månad- så nu kör vi igen! Träningsdag 1 idag! Kostdelen tänkte jag modifiera lite så det passar mig och mitt småbarnsliv bättre. Så klart jag ska följa det i det stora hela, äta var tredje timma, undvika socker osv men det här med att väga maten innan tillagning går bort. Tänker att kostplanen måste integreras i vardagslivet så det funkar smidigt för hela familjen och är hållbart. Att jag ska kunna fortsätta hålla fast vid kostvanorna även fortättningsvis. Är laddad. Ser fram emot att se resultatet om en månad!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards