Alla inlägg under augusti 2017

Av mysmammansblogg - 26 augusti 2017 17:32

Känner mig ganska trött och sliten idag. Har inte gjort många knop. Är nog omställningen från semestermode till jobbmode som tar ut sin rätt. Roligt att jobba men oj så trött jag är idag.
Igårkväll var lillpysen och jag iväg på "kvartersfest" - lyckliga gatan. Mycket trevligt arrangemang med god mat och myllrande människor i alla åldrar. Bra jobbat kommunen! Hoppas det blir ett återkommande arrangemang.

Snart dax att fylla på med lite mer positiv energi. Träffa vänner ocv äta kräftor. En årlig tradition som brukar vara så mysig. Bra väder har vi också! Det brukar innebära lek -familjer vsfamiljer eller vuxna vs barn/ungdomar. Vi får se vem som tar hem segern i år ?

Av mysmammansblogg - 21 augusti 2017 20:41

Milstolpe börja förskoleklass - check!
Som han har längtat och nu var dagen här. Träffat många nya klasskamrater och fritidskamrater. Nya intryck, nya rutiner, nya lekar...Trött kille ikväll!
Hittade en lekkamrat sedan tidigare på eftermiddagen och fick lov att gå över till fritids för de äldre barnen för att leka med honom. Det uppskattades verkligen och jag hämtade en glad kille på fritids.

Har själv haft en härlig start på veckan med många fina möten. Taggad för ett nytt spännande läsår!

Av mysmammansblogg - 19 augusti 2017 13:45

Nu är både flyg och hotell bokat. Jippie! Planeringen i full gång. Ett planeringsmöte för resegruppen ska bokas inför avresa där vi samordnar transporter och annat viktigt.
Vi blir ett helt gäng som åker tillsammans ?
Kanske får mersmak ocv drar med mig familjen på en liknande resa i framtiden.

Av mysmammansblogg - 17 augusti 2017 18:22

Hade huset fullt av ungdomar när jag kom hem från jobbet idag. Superhungrig - men hade ingen lust att ställa mig och steka pannkakor till ett helt kompani vilket var den ursprungliga matplanen.
Fick bli en nödlösning som förstås uppskattades av de flesta. Lillebror passade - han fick gröt istället som är hans favorit.
Snart dax för en kvällspromenad.

Av mysmammansblogg - 16 augusti 2017 19:51

Har gjort något väldigt spontant, galet och helt otroligt roligt. Bokat en Weekendresa till Italien - bara sådär! Några minuters betänketid efter att förslaget lagts fram var det beslutat och bokat. Galet roligt! Jag som inte rest utomlands (förutom Danmark men det är ju ganska nära) på hur många år som helst.
Resan kommer ske i oktober och jag längtar redan!

Av mysmammansblogg - 14 augusti 2017 19:15

Oj oj. Det är jobbigt att jobba. Särskilt efter att ha softat och tagit det lugnt i fem veckor. Är trött i benen, i svanken, fötterna, huvudet, ögonen och hela jag faktiskt.
Inte van att stå och gå hela dagen. Lär få träningsvärk i ben och svank...
Men oj så roligt ändå. Ingen jobbångest här inte! Har världens bästa jobb. Träffat några nya kollegor idag och fler möten med nya jobbarkompisar väntar. Och ännu fler möten med alla fina barn!
Är däckad i soffan men måste pallra mig upp nu och stoppa lillskrutt i badet. Han har gjort sin första fritidsdag och behöver hopp i säng tidigt idag. Han var nöjd med dagen och jag hoppas det känns lika bra för honom imorgon och alla andra dagar också!

Av mysmammansblogg - 11 augusti 2017 20:05

Njuter av sommaren och semestern in i det sista. Idag är sista semesterdagen. På måndag börjar allvaret och vardagen igen.
Har just avnjutit hemmagrillad pizza tillsammans med familjen som min egen grillmästare bakat. Sitter och har det bra i värmen på altanen. Tänk vilket fint väder vi fick den här sista semesterdagen - 25 grader varmt kl 20 på kvällen och strålande sol. Underbart! Nu ett glas vitt! Skål för sommaren och den fina semester som varit! Kan absolut inte klaga på vädret. (Förutom att det är lite torrt i marken men asch då, snart är det höst och då blir det ju ännu mer gult i naturen) Sol i stort sett hela sommaren!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards