Alla inlägg under oktober 2014

Av mysmammansblogg - 26 oktober 2014 16:00

Då var hösten här på riktigt. Husvagnen är nu höststädad/tvättad och vinterparkerad. Känns lite tråkigt men vi kommer inte att komma iväg mer den här säsongen så det var lika bra att få det gjort.


Lillebror hade packat tre väskor fulla redan igårkväll då han tyckte vi skulle åka på semester till stugan nu i stället. Han vill åka på de gula skidorna som han hittade i förrådet. Tänk om det vore så enkelt. Att vi bara kunde packa och dra till fjälls nu på en gång. Längtar och hoppas verkligen att vi kommer iväg på vår efterlängtade fjällsemester. Lillebrors väskor får dock packas upp och vänta på att bli ompackade lite längre fram i vinter... En väska var fylld med verktyg, en med böcker och i det trejde låg gosekatten.


Såklart att lillebror följde med och vinterförvarade husvagnen, men på den resan räckte det att ha med sig en kikare, gummistövlar och några pinnar ;)

Av mysmammansblogg - 24 oktober 2014 18:24

Har börjat med en ny fritidssysselsättning. Försöker fräscha upp mina kunskaper i stickning. Har idag lärt mig lägga upp maskor och sticka både räta och aviga maskor. Bra med Youtubeklipp som visar grunderna. Hoppas på att hitta en lagom lätt stickbeskrivning så jag lyckas få till en liten socka, vante eller annat roligt.

Av mysmammansblogg - 24 oktober 2014 09:50

Vilken härlig känsla att vakna upp en vanlig fredag och bara vara ledig. Lilleman och jag ska ner till bibblan en sväng på fm. Blivit bortbjudna på lunch och kommer hem lagom till storebrorsorna kommer hem. Härliga fredag. :)

Av mysmammansblogg - 19 oktober 2014 09:41

Har en riktig myssöndag framför mig. Tre i familjen sitter fortfarande i pyamas och myser framför tvspel/tågbana/mobilen :). En är iväg och jobbar en stund och en ska hämtas hem från läger på em. Vi har absolut ingenting inplanerat idag. Ovant men ganska skönt.

Ska kanske gå förbi min Ullaredskompanjon och prata ihop oss lite inför resan dit om en knapp månad. Längtar! Laddat med inköpslista. Ska bland annat inhandla presenter till adventskalender till lillebror. Ska bli så kul. Han är verkligen i tomte och fantasi åldern och har köpt hela konceptet ;) Han är övertygad om att det är tomten som gav honom hans födelsedagstraktor. Går inte med på att det var vi föräldrar som gav honom den. Nej! Det är den röda snälla tomten som köpte den till honom! Så det så. Älskade myspys! Såklart vi måste åka och hälsa på tomten i kolårdenskogen också när det närmar sig jul :)

Av mysmammansblogg - 17 oktober 2014 16:35

Skjutsat iväg stora killen på läger. Ska vara borta till söndageftermiddagen. Hoppas de får bra väder. Skulle vara utomhus mycket och leva lägerliv i skog och mark. Ett lära känna läger för årets konfirmander.

Lillebror och jag har hunnit med ett besök på bibblan, lunch hos mormor och morfar och ett läkarbesök på vårdcentralen. Trodde han fått något instoppat i örat på dagis igår men fanns inget konstigt där förutom en röd och irriterad trumhinna...Otit på gång...

Fredagsmyset inhandlat och de två yngsta herrarna i familjen har visst redan råkat äta upp sitt kvällsmys.

Sist men inte minst har min efterlängtade höstjacka kommit med dagens post. Precis exakt en sån jag villle ha. Är så nöjd :)

Av mysmammansblogg - 12 oktober 2014 21:06

Var på bio med mellankillen idag. Såg pojken med guldbyxorna. Verkligen en sevärd film för er som inte sett den. Förstår att det är 11 års gräns för den innehöll lite av varje. Spänning, action, glädje och sorg. Pinsamt nog så var mamman tvungen att fälla en tår eller två - men jag såg att det var fler mammor som torkade tårar ;). Mycket action för att vara en barnfilm vilket min kille gillar men jag såg flera barn som tyckte den var i läskigaste laget (det var visserligen lite yngre barn )

Av mysmammansblogg - 12 oktober 2014 07:51

Ligger och drar mig i sängen. Sovmorgon men har svårt att somna om efter att ha serverat en flaska morgonvälling. Lillkillen somnade om i min säng och plötsligt får jag en spontan kram. Lycka är att vakna med en liten treårings arm runt halsen. Kram på dig lillplutt!

Av mysmammansblogg - 8 oktober 2014 20:32

Lillebrors bästa födelsedagspresent ( den han säger att tomten kom med) är en traktor med släp. Han gillar att åka runt på tomten. En utekille som nu uppmärksammat att hösten kommit och att löven trillar från träden. Idag tyckte han det var dax för honom, traktorn och pappa att "skotta löv från gräsmattan med lövblåsen". Hanns inte med idag men till helgen får vi ta och hjälpas åt och skotta lite löv :)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards