Alla inlägg under maj 2016

Av mysmammansblogg - 29 maj 2016 21:34

Det byggs för fullt just nu. Längtar till inflyttning! Fick lite påfyllnad av växter från svärföräldrarna idag. Tomatplantor, gurkplantor, paprika och jordgubbar. Är frestad att gå ut och plantera om i större krukor men vet att jag har två killar som gärna vill hjälpa till varav en sover för natten. Får vänta till imorgon så alla som vill kan vara med och hjälpa till.

Av mysmammansblogg - 27 maj 2016 15:30

Idag är en kaosdag. Full rulle på jobbet. Kul men mycket och lite tidspressat eftersom jag slutar vid lunch.
Lite lagom trött vid hämtningen på förskolan. Vi gjorde upp en plan med bakning till eftermiddagsfikat (varför då när man är trött?)
Bara att stå sitt kast och assistera de två små kockarna. Sen en bedövande trötthet och behov av vila (eller så kallad egentid kanske) Storebror är trött och vill vara lite för sig själv, mellanbror likaså, - annars kan jag ibland ha tur ocv få avlastning och hjälp av dessa två herrar. Så en pigg och glad och därmed ganska intensiv lillebror som kräver sin uppmärksamhet.

Nu kör jag en fuling. Startar tvn och sätter på em barnfilm ;)

Av mysmammansblogg - 27 maj 2016 06:32

Igår informerade jag om höstens förändring på morgonmötet. Några hade redan fått förhandsinformation.
Var även på min lilla skola där jag tänkt informera på kommande måndagsmöte men iallafall delar av personal visste redan. Ord färdas snabbt. Då var det lika bra att informera de jag mötte så rätt info kommer fram. Ska förstås informera igen på måndagsmöte.
Känns skönt att det är gjort. Gruvat mig lite för detta. Känns alltid jobbigt att lämna något man gillar. Blir lätt känslosam. Men...Hoppas och tror att hösten blir kanon den också.

Av mysmammansblogg - 25 maj 2016 21:33

Förskolan bjuder in till internationell matkväll nästa vecka. Alla bakar eller lagar någon smårätt och tar med. Sedan dukas det upp till buffé. Jättemysigt och roligt. Gott att smaka olika kulturers maträtter. Vi har en förskola med många representerade nationaliteter. Åt någon slags somalisk pirog (hette något annat som jag inte kommer ihåg) som var så god förra året. Hoppas någon bjuder på det i år också :)

Själv kör jag på ett snabbt och säkert kort. Pizzabullar! Gillas av lillebror och hade en strykande åtgång förra året.

Av mysmammansblogg - 19 maj 2016 19:31

Stora organisationsförändringar på gång. Någon är redan igång och fler planeras framöver. Spännande och omvälvande. Förändringar kan vara jobbiga initialt men hoppas och tror att det blir riktigt bra i slutändan.
Behövs en flexibel personalstyrka som är beredda att ställa om och göra allt för att barnen ska få det bra.
Känner just nu en lätt förvirring samt stor nyfikenhet. Ser det hela som källa till utveckling och nya kunskap. För både elever och personal. Kanske är jag naiv och jobbigt optimistisk men jag känner att det är mitt ansvar som vuxen att göra något gott av det hela och varför slösa negativ energi på oro om man kan vara glad och positiv.

Av mysmammansblogg - 19 maj 2016 18:47

Ikväll är det jag som styr rodret själv här hemma. Mannen är ute på äventyr med jobbet och väntas hem imorgon.
Mys med lillebror framför barntv. Snart läggdags för den trötta lille mannen. De andra två ska försöka motiveras till läxläsning...Inte det lättaste nu på sluttampen av terminen. Den äldsta är lättare att motivera - han har slutbetyg i sikte medan den andre herren har lite svårt med läxmotorn just nu. Det är bara det läxor jag tjatar om som möjligtvis blir lite hastigt påtittade. Suck! Känner att mamman också längtar till sommaren. Känns lite tjatigt med läxgnat och tjat just nu. Men, det är bara att hålla ut! Några läxor till ska vi nog hinna med denna terminen.

Av mysmammansblogg - 15 maj 2016 19:17

Har tagit mig en välbehövlig liten middagslur. Inte så tokigt alls. Så skönt att sova en liten stund nu på eftermiddagen efter en ganska välfylld och stundtals hektisk vecka. Just nu ligger jag bara och softar och tar det lugnt vilket jag tänker fortsätta med hela kvällen.
Har som sagt haft fullt upp hela veckan och nu tog det stopp. Gick bara inte att hålla sig vaken. Veckan har fyllts med roliga aktiviteter men man blir ju trött även av detta. Det har varit träning, bokklubb, arbete, plantering, växthusfix, eurovision med goda vänner över på middag och nu idag konfirmation och släktmingel. Roliga, trevliga och givande möten men nu uppskattas vila och återhämtning.
Riktigt njuter av att bara vara och inta soffhäng med familjen :)

Av mysmammansblogg - 15 maj 2016 12:33

Konfirmation för barnens kusin idag. Lite tråkigt väder men fullsatt och varmt i kyrkan. Nu lite mingel med släkten.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards