Alla inlägg under augusti 2016

Av mysmammansblogg - 30 augusti 2016 18:02

Så var höstterminen igång och förkylningarna kommer som ett brev på posten. Minstingen blev förkyld i helgen, storebror fick feber igår och var hemma från skolan idag efter endel vånda. Han som absolut inte vill vara sjuk nu i början av terminen med allt nytt som ska tas in.
Jag känner att något är på gång. Täppt och tung i huvudet nu på em. Får bli soffläge med honung, te och coldzymespray. Kanske kan jag mota undan förkylningen? Mellanbror fick visst huvudvärk nu vid maten...Hoppas på att alla mår bättre imorgon. Och att pappan klara sig helt.

Av mysmammansblogg - 20 augusti 2016 08:57

Dax för "höstens" barnklädförsäljning vid kyrkan. Är fortfarande sommar men det blir lite höstkänsla när höst och vinterkläder ska tas fram och märkas upp för försäljning.

Tidskrävande och inte jättekul men skönt när det är klart. När barnens garderober är utrensande från urvuxna kläder och leksaker som inte används är utsorterade och inlämnade.

Har lite att pyssla med idag med andra ord.

Av mysmammansblogg - 17 augusti 2016 19:55

Dax att komma in i vardagslunken inklusive vardagsmotion. Kom faktiskt iväg på promenad både igår och idag. Blev två långpromenader på över rn timma. Känner mig nöjd. Bara att hänga i nu då...
Målet är minst 30 min promenad 5 dagar i veckan.

Jag gillar och tror på uttrycket - Jag tränar inte för att bli yngre, utan för att bli äldre. :)

Av mysmammansblogg - 14 augusti 2016 17:27

Färska kräftor och räkor till dessert igårkväll. Inte tokigt alls! Det blev en minivariant av kräftskiva. Så gott!

Ytterligare en kräftskiva inplanerad :)

Av mysmammansblogg - 12 augusti 2016 16:20

Även om jag haft en rolig och trivsam arbetsvecka så känner jag att helgen med tillhörande ledighet är så välkommen. Känner mig lite lagom trött i både kropp och knopp. Har varit endel flyttstök, många nya namn och ansikten att lära känna.

Nu blir det snart fredagsmys med taco och en film tillsammans med familjen

Av mysmammansblogg - 10 augusti 2016 20:10

Känner mig glad. Har skiftat arbetsplats med kollegan idag och det känns bra. Det känns vara positiva och glada medarbetare och det är viktigt. Ska träffa en stor del av övriga personalstyrkan imorgon.

Tråkigt att lämna den förra arbetsplatsen förstås, men så måste det bli pga de snabba och oförutsedda organisationsförändringar som beslutades i våras. Vissa versamhetet växer så det knakar medan andra reduceras. Det är en levande verksamhet vi jobbar i och förändringar kommer att ske fortlöpande. Ibland större och ibland mindre.

Känns spännande och roligt att gå till jobbet imorgon. (Brukar iockförsig alltid känna så - men nu pirrar det allt lite extra i magen)

Av mysmammansblogg - 7 augusti 2016 12:50

Haft en underbart avkopplande och härlig semesterledighet. Laddat med energi inför kommande arbetsår. Känner mig redo. Så skönt att vila och umgås med nära och kära men det kommer kännas helt ok imorgon när jag beger mig iväg till jobbet. Kanske blir lite känslosamt också...Ska packa ihop mina pinaler för att när jag och min ena kollega är redo byta arbetsplats med varandra. Nya äventyr står för dörren.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards