Alla inlägg under december 2011

Av mysmammansblogg - 31 december 2011 10:58

Ikväll blir det fest! En barnvänlig sådan! Det blir ganska lugnt i år nu när vi har en liten knodd igen. Ska bara ha över en familj i år. Familjen som kommer har en liten kille på 18 mån och en tonåring. Våra stora barn är 8 och 11 år.

Gott nytt år!  

Av mysmammansblogg - 31 december 2011 10:43

Lilleman mådde bättre redan igår kväll! Vi blev överbjudna till ett par vänner på tacopaj och cheesecake. Så smaskigt! Vi fick äran att inviga deras nya uterum. Så mysigt. Jättefint inrett och en härlig eldstad som brann så fint. Vi satt där hela kvällen. Härlig känsla att vara ute men ändå inne och det är varmt och gott trots minusgrader utanför glasväggarna. Tack för en härlig kväll med god mat och trevligt sällskap!  

Av mysmammansblogg - 30 december 2011 14:19

Har fyndat en extravagn. En gammal hederlig brio kombivagn från början av 2000 talet. Den är rejäl med en stabil och rymlig varukorg under. I jättefint skick, bara sufletten som är solblekt. Superbra dämpning/fjädring. Det var just dämpningen och varukorgen jag varit missnöjd med på vår ordinarie vagn!


Punka måste lagas och så behöver gnisslet smörjas, sen är den redo för mina kommande skogspromenader. Tygklädseln snurrar i tvättmaskinen just nu. Hade tänkt färga om sufletten men då blir även innertyget blått vilket jag inte vill. Får se hur jag ska lösa det där. Finvagnen - den med dålig dämpning, får användas till stadskörning och shoppingrundor! Ser fram emot premiärturen, hoppas lilleman också kommer att trivas med extravagnen.  


Nu kommer mamma förbi, dax för en kopp the  

Av mysmammansblogg - 30 december 2011 11:06

Har ni funderatpå några nyårslöften än?


Jag brukar inte ha några - lyckas ändå alltid bryta dem    Men... i år gör jag ett nytt försök! Det första jag kommer på är såklart bort med resterande 3 mammakilon! Här ska motioneras! Efter nyår ska jag gå barnvagnspromenader varje dag. Minst en halvtimme men helst en timme/dag. Fikabröd och godis ska först bort helt och hållet - men eftersom jag älskar choklad så kommer jag sedan att tillåta mig fredagsmys! Tror att jag äter ganska bra och varierad kost så måltiderna ändrar jag inte på!


Gillar god mat och samlar recept på enkel, snabb och god vardagsmat. Sitt inte och håll på dessa om ni har några bra, dela med er som en kommentar eller i gästboken!  

Av mysmammansblogg - 30 december 2011 09:43

Har bjudit över en annan barnfamilj på nyårsafton.     Bara att hoppas att det blir av med tanke på lillkillen och hans mående.   Annars firar vi själva och det kan ju vara nog så mysigt! Hade först tänkt mig kräftstjärtssoppa till förrätt men vi får ändra på det pga skaldjursallergi. Har inte kommit på något annat ännu så förslag mottages tacksamt!


Till varmrätt blir det oxfilé och potatisgratäng och/eller pommes - måste ju ha en barnvänlig variant. Till efterrätt antingen fruktsallad eller fruktsvampar med vispgrädde. Fruktsvampar är halva bananer med persikohalvor på toppen. Mums!

Av mysmammansblogg - 30 december 2011 09:35

Liten harfortfarande feber och mår skrutt. Åt och sov bra inatt efter att ha fått febernedsättande. Sover nu i min famn. Stackare, hoppas det snart går över.


Av mysmammansblogg - 29 december 2011 18:24

Febrig och ont i benen/kroppen. Vill ligga i famnen mest hela tiden vilket han självklart får! Hoppas han mår bättre till imorgon!


Av mysmammansblogg - 29 december 2011 14:50

Så härligt med ett riktigt långledigt jullovför grabbarna i år. Eftersom jag är barnledig så behöver de stora inte ha fritids. Så skönt för dem, ochför mig. Gillar att vara hemma med alla barn. Idag har det varit TV spel i stort sett hela dagen men nu är de på väg till kompisar.


Lillkillen har fått sina första vaccinationer på bvc. Blev så ledsen stackarn men lugnade sig snart. Sover nu lugnt i min famn. Lilla hjärtat!


 


Har egentligen så mycket jag vill göra idag, tvätthögen, färga tyg, fixa iordning extravagnen mm, men det får vänta. Är så mysigt att sitta med lillen i knät. Kan ju även passa på att fixa med bloggen!


Snart dax för en härlig kopp the! Köpte ett så gott the igår - det både luktar och smakar ljuvligt. Tända ljus måste det vara också.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards