Alla inlägg under augusti 2015

Av mysmammansblogg - 29 augusti 2015 06:23

Helt ledig helg, inget inplanerat eller inbokat hittills. Länge sedan vi var så lediga en hel helg. Känns bra. Det behövs ibland. Lite vila och bara vara. Bara för det är jag redan vaken. Resten av familjen sover gott och förhoppningsvis kan även jag somna om en stund igen. Blir så himla kvällstrött annars. Härlig känsla att inte behöva stressa upp direkt när jag vaknar.

Av mysmammansblogg - 26 augusti 2015 19:26

Måste erkänna att det är bra segt nu. Vill bara börja med mina nya projekt. Tur att det är så pass mycket att göra på dagarna att tiden bara rusar förbi. Dagarna går väldigt fort. Ett pass kvar denna vecka och sedan två slutspurtsveckor kvar. Heja heja!

Av mysmammansblogg - 21 augusti 2015 08:24

Var på möte på nya jobbet igår. Åh, sånt gör mig väldigt inspirerad. Annars vill jag gärna göra klart och avsluta ordentligt innan jag flyttar fokus men nu är det nära. Mycket att fixa med på nuvarande arbetsplats dessa tre veckor. Vill få det bra där också! Men nu börjar jag längta ordentligt efter det nya spännande. Känner mig glad och förväntansfull.

Av mysmammansblogg - 21 augusti 2015 08:19

Lilleman och jag är lediga idag. Stora killarna har kommit iväg till skolan och vi softar i pyjamas framför barntv. Lite lagom trötta så det passar oss bra att vara lediga för att vila upp oss lite idag. Verkar bli en fin dag. Får se om det blir strandbesök eller om vi hittar på något annat.

Av mysmammansblogg - 19 augusti 2015 22:33

Äntligen hade jag fått fart på paprikaplantan. Men så idag upptäckte jag att tre av mina efterlängtade ämnen till paprikor ser konstiga ut, liksom mjuka och gråaktig på ena sidan. Men vad sjutton då! Kan paprikor typ ruttna innan de ens är mogna?! Tydligen. Var bara att knipsa av och kasta bort :( Så nu har jag bara några få pyttesmå paprikakart kvar på min planta. Hoppas de klarar sig. Eller om det kan ha kommit någon sjuka på plantan? Får vänta och se.

Av mysmammansblogg - 19 augusti 2015 17:41

Någon glad sjuksköterska som är sugen på att jobba på den lilla barn- och ungdomsmottagningen här i stan? Dagtid måndag till fredag. Ett otroligt givande och stimulerande jobb. Kom och sök! Ring vårdenhetschefen Marie eller mig - eller skicka ett meddelande till mig så berättar vi mer :) Välkomna!

Av mysmammansblogg - 17 augusti 2015 21:11

Oj oj, nu är jag bra slut! Har provat power hour pass på friskis. Inte dåligt vad hon körde slut på oss. Är fortfarande helt skakis i benen en timme efter avslutar pass. Men nu så har jag provat iallafall. Kan konstatera att jag är aningen för otränad för detta pass. Nästa vecka blir det box igen!

Av mysmammansblogg - 16 augusti 2015 22:44

Åh har visst lite jobbångest ändå... Förra veckan var så soft på så vis att man bara gjorde det som krävdes för stunden och dagen. Behövde inte planera för dagen efter. Lite lyxigt att det fanns någon som "tar över" när man slutade för dagen. Nu ska det bli himla skönt att jobba på hemmaplan, absolut - men det finns en hel del som behöver fixas med förutom det som "dyker upp för dagen". Jag vet att jag inte kan göra mer än jobba och göra mitt bästa. Ingen idé att stressa upp sig innan för det blir aldrig som man tror iallafall. Men just nu har jag lite svårt att komma till ro och sova. Inte trött alls! Vilket jag definitivt kommer att vara imorgonbitti när klockan ringer. Ska få upp två av tre barn imorgon också. En till förskola och en till skolan. Storebror har turen att få ha sommarlov ytterligare några dagar.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards