Alla inlägg under oktober 2017

Av mysmammansblogg - 30 oktober 2017 19:19

Kortvecka för mig. Men fullbokat schema de dagar jag jobbar. Imorgon blir en heldag med internutbildning och grupparbete. Onsdag upp tidigt, tåget går kl 07! Föreläsning i Etuna och eftetmiddagsmöte hemma på gymnasiet. Torsdag möte fram till lunch och sedan tänkte jag flexa ut!

Lillskrutt får ledigt från fritids torsdag och fredag. Skönt för honom att få lite ledigt.

Äldsta grabben har anmält sig till höstlovsaktivitet på skolan idag och imorgon. Börjar kl 09 och slutar kl 21. Hellånga dagar men det är helt självvalt. Hoppas han har roligt!

M är helledig hela veckan och kan njuta av sovmorgnar alla dagar!

Av mysmammansblogg - 27 oktober 2017 15:29

Förra helgens äventyr var helt otroligt lyckat. Vi var 12 st kvinnor i varierande åldrar som reste tillsammans. Resan överträffade alla förväntningar och jag är ganska säker på att vi alla kan hålla med om detta.
Vi landade på lördagkvällen och efter en taxi färd in till Rom (bara det är ju ett äventyr för sig), incheckning så blev det ett mysigt restaurangbesök med god mat och dryck.

Söndagen ägnades åt turistande då vi med lotsning av vår Romkunniga kollega fick uppleva många kulturskatter och fantastiska byggnader och kyrkor . Vi upplevde staden till fots med startf kl 10 på förmiddagen och var åter på hotellet kl 19.30 på kvällen. Trötta i benen och lite hungriga (trots flera stopp för intag av diverse mat och dryck ) laddade vi om för utekväll. Båda kvällarna hade vi efterfest på vårt hotellrum. Långa kvällar och tidiga morgnar men oj så roligt och mysigt vi haft det.

Måndag blev det turistande mixat med shopping och god mat, dryck och glass. Hemresa på kvällen. Lite försenad hemresa men vad gör det när man har trevligt sällskap. Behöver jag säga att jag somnade ganska bums efter att planet lyft ?
Hemma och i säng runt kl 01.30 på tisdagen. Upp med tuppen för att fortsätta med vanlig arbetsvecka.

Ikväll har barnen önskat pizza för att fira höstlovsstart. Säger inte nej till en mysig hemmakväll.

Av mysmammansblogg - 21 oktober 2017 08:06

Dagens äventyr väntar! Passar på att ha mysfrukost med familjen innan packstress och resfeber.

Av mysmammansblogg - 20 oktober 2017 22:28

Varit på föreläsning om kvinnlig könsstympning. Mycket berörande och informativ. En professionell läkare samt en drabbad kvinna föreläste. Viktigt ämne. Vi behöver informera mera för att försöka förebygga och förhindra denna tradition. Det är inte religiöst betingat. Förekommer i flera religioner - även bland kristna. Det är främst en tradition som bygger på okunskap och kvinnoförtryck.
Alla har rätt till ett helt underliv utan smärtor och ett liv utan ökad risk för ökad mortalitet och långsiktiga skador relaterat till denna farliga tradition.

Av mysmammansblogg - 20 oktober 2017 22:16

Äntligen är det dax! Imorgon ska jag ut på äventyr! Italien väntar!
Känns märkligt att resa utan familjen. Lite tomt. Men....jag kommer ha trevligt sällskap. Det blir förhoppningsvis en riktigt trevlig och rolig feelgoodresa med vänner. Tjoho! Ska börja packa imorgon. Hoppas det blir en riktigt lyckad resa ?. Tyvär verkar vädret inte riktigt vara på vår sida Får packa med regnponcho och paraply. Men vad gör lire regn om du har trevligt sällskap och glatt humör.

Av mysmammansblogg - 13 oktober 2017 20:21

Så fina färger ute just nu. Det sprakar i alla möjliga färger. Vackert! Extra fint en solig och fin dag som idag.
Vet att många mår dåligt av mörkret på hösten men jag har turen att inte vara en av dem. Jag mår bara bra. Visst är jag lite tröttare på kvällarna av mörkret som kommer tidigare men i övrigt gillar jag hösten. Färgsprakande och så vackert! Njuter av alla fina årstider. Försöker fånga dagen!

Av mysmammansblogg - 9 oktober 2017 20:33

Aj aj! Trodde det skulle ge sig efter lite kvällsmat och påfyllnad av vätska men nej. Det verkar inte bättre än att jag får ge med mig och inta en huvudvärkstablett eller två. Idag var ingen optimal dag för att undvika huvudvärk....Fullt ös på jobbet, kuratorn sjuk så jag fick hoppa in på ett av hennes möten samt överta sekreterarfunktion på ett annat möte. Därtill mina egna arbetsuppgifter. Resultat: Ingen rast på fm. Kort stressig lunch. Ingen rast på em. Vätskebrist. Fruktbrist. Tebrist. Hungrig. Trött. Huvudvärk på em.
Imorgon är en annan dag. Siktar på att prioritera vätskeintag, normal lunchrast och gärna en fruktstund under fm och en kopp te på em. Det lönar sig i arbetseffektivitet om jag får slippa huvudvärk och kunna tänka och jobba effektivt. Tummis på det

Av mysmammansblogg - 7 oktober 2017 19:54

Inte så tokigt med hemmaspakväll en mörk och höstig lördagkväll som denna. Bastubad, hårinpackning och nu soffhäng i morgonrock. Snart dax för "hemmabio". Pirates of the caribbian i 3D. Smidigare och mysigare att köpa hem filmen så hela familjen kan se tillsammans än att dra iväg på bio hela bunten.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards