Alla inlägg under mars 2015

Av mysmammansblogg - 29 mars 2015 10:53

Perfekt dag för tvättstugebestyr. Är inte helt ikapp efter hemkomsten från fjällenresan så det passar ju bra. Kanske lite byte till sommardäck på någon bil, pappersinsamlingen och en klippning av lillebror....Vi får se vad vi hinner med och har lust till.

Av mysmammansblogg - 28 mars 2015 19:12

Eller faktiskt tredje grillningen för i år. Första och andra grillningen skedde i Sälen förra veckan. Vi grillade korv och hamburgare utanför stugan en dag och grillade korv i backen en annan. Det hör ju lite till att grilla i backen när man åker skidor. Mysigt med matsäck och gott med varm choklad till mellis efter några åk i backen :) Men...Idag var det grillpremiär hemma. Hamburgare med bröd fick det bli med en massa smaskiga tillbehör. Nu blir det lördagsmys. Lillebror och jag sitter uppkrupna i soffhörnet framför bolibompa. Senare filmklipp med de större grabbarna. Önskar er en fortsatt trevlig lördagkväll!

Av mysmammansblogg - 28 mars 2015 12:31

Trött idag. Känner mig som en urvriden disktrasa. Det beror inte på tjejkvällen igår. Den gav snarare lite mer energi.Ska försöka vila mig genom helgen och hoppas på att energidepån är fylld till på måndag.

Av mysmammansblogg - 27 mars 2015 16:10

Längtar, bara två timmar kvar! Ser fram emot att träffa tjejerna och få slappa, skratta och prata en hel massa.
Dagens olandsproblem: ska jag cykla dit i klänning och frysa häcken läs benen av mig eller vara bekväm och tråkig med långbyxor...Det lutar definitivt mot klänning. Roligt att klä upp sig ibland. Får cykla på ettans växel så jag får upp värmen ;)

Av mysmammansblogg - 27 mars 2015 07:05

Ledig dag och uppe sedan kl 06. Ingen sovmorgon här inte. Känner mig inte särskilt pigg. Hade behövt sova lite till.
Ikväll blir det tjejkväll! Hoppas på att vakna till lite till dess.

Av mysmammansblogg - 22 mars 2015 16:03

Kom hem redan sent igårkväll. Efter att vi skidat färdigt för dagen och alla var nöjda beslöt vi oss hastigt och lustigt för att packa ihop oss, städa och dra hemmåt. Varför sova kvar ytterligare en natt när vi ändå bara skulle städa och åka dagen efter. Var hemma strax innan midnatt. Lagom trötta efter en intensiv skidåkardag och bilfärd på detta. Nu går tvättmaskinen för fullt.

Semesterveckan var välbehövlig för oss alla och särskilt för oss vuxna som båda haft en slitig period på jobbet bakom oss. Nu är vi laddade med lite ny energi för att orka kämpa vidare fram till nästa ledighet. Även barnen uppskattade ledigheten och lilleman har lärt sig åka slalom, eller iallafall hålla balansen, glida framåt och åka bandlift :) Helst ska det gå fort också. Åkte med sele men blev arg för att det gick för sakta, roligare att åka mellan pappas ben för då går det undan. Trollskogen var en favorit men sittliften lite läskig.

Imorgon börjar vardagen. Hade gärna varit ledig några dagar till men ska snart vara långledig igen :) Unnat mig några lediga dagar på barnens påsklov. Härligt. Hoppas på sol och vårväder då.

Av mysmammansblogg - 21 mars 2015 22:21

Strålande sol, -6 grader och nypreparerade spår. Behöver jag säga mer. Bilder sägs säga mer än 1000 ord så här kommer min bild :) Livet är allt bra underbart!

Av mysmammansblogg - 20 mars 2015 07:05

Kommit ca 5 cm inatt och snöar fortfarande. Undrar när det tänker lugna ner sig... Härligt vitt och fint. Lite sol på detta och nypreparerade längdspår så finns det inget som slår den känslan.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards