Alla inlägg under april 2013

Av mysmammansblogg - 30 april 2013 12:40

Hade tänkt grilla ikväll, vädret är inte alltför inbjudande så den planen är nu ändrad till kycklinggryta :) Barnvänligt och snabblagat. Perfekt när sambon kommer hem efter 17 och svägerska med familj droppar in strax därefter. Dessutom ska storebror hämtas på kulturskolan 17:45 och svågern ska hämtas vid tåget tio över sex. Hade blivit lite snärjigt att få ihop grillningen också om vi ska hinna äta innan brasan som tänds vid 19:30. Har redan bestämmt mig för att ha vinterjackan ikväll. Fy för att stå och frysa i regn/blåst och 7 grader med sommarjacka! Nej! Vinterjacka fram för majbrasan går nog inte att komma undan. 6 förväntansfulla barn går nog inte med på att stanna inomhus hela kvällen ;)

Kycklingen är inhandlad och rensad. Ska förbereda sallad också, resten får tillagas ikväll. Ska baka en kladdkaka - kan vara gott att värma sig med kaffe och kaka efter brasan. Kunde inte låta bli att handla hem lite  ost och kex också...

Sen var det visst städningen kvar också... Ingen ide att börja med den innan kladdkakebaket och mellis för alla barn är klart. Lite att fixa med inför kvällen ;) Önskar er alla en trevlig valborgsmässoafton!

Av mysmammansblogg - 25 april 2013 15:06

Har varit på barnklädesloppa. Hittade en massa fina fynd. Var ute efter gummistövlar och softshell-jacka vilket jag hittade. Stövlarna i begagnat skick men för en tia gör det inget att stövlarna är namnade och har en fläck på sidan. Jackan hittade jag i grönt. Passande till våren/sommaren. Ser helt ny ut. Sen blev det lite bonusshopping också, flera jättefina långbyxor (vilket jag egentligen inte skulle ha, men de var så fina, också i nyskick). Tröjor var lite svårare att hitta. Hittade några stycken men inga med kort ärm. Favoriten för lillemans del var nog solhatten med Bamse. Bamse och hans vänner är stora favoriter just nu, han blir så glad när han får ha sina Bamsekläder på sig. Han hittade även ett par gummistövlar med Nallemaja som han gärna hade velat ha. Just detta par var dock tio storlekar för stora,  och knallrosa, så vi hoppade över det köpet. 

Av mysmammansblogg - 24 april 2013 13:03

Blevuppringd av en medarbetare på worldclass. Har deltagit i en tävling och jag hade vunnit ett tröstpris - en valfri gratis träning. Låter ju trevligt, men... var lättare sagt än gjort att få till det där passet. Vardagar är inte bra för en trebarnsmor som prioriterar barnen och dess aktiviteter/läxor/näringsintag och nattningar framför annat. Då har vi bara fredag, lördag och söndag kvar. Danspass som är det jag är intresserad av finns då bara på fredagar kl 17. Inte jättebra när sambon kommer hem vid 17:30 på kvällarna och dessutom en fredag när man (jag) vill ha fredagsmys. Lördagar är fixar och umgås dagar och vill inte binda mig för träningspass då. Söndagar är bästa dagen för mig och då var det olika styrkepass, ett med skivstång (ha ha, tror inte ens jag orkar lyfta själva skivstången utanvikter) och ett var typ gympa pass med gummiband och hantlar. Nja inte riktigt jag!


Vet ju att jag mår så himla bra av att träna, blir glad och mår toppen. Men helst vill jag dansträna - det är kul och då har jag lättare att komma iväg! Men det är väl bara att inse att träningen får ligga lite på sparlåga några år framåt. 

Av mysmammansblogg - 23 april 2013 13:46

Jag vill så mycket just nu. Först av allt vill jag vinna några miljoner på lotto så jag kan uppfylla alla mina önskningar :) Det var ju nära i helgen i allafall, en storvinst till Norrköping - hade ju lika gärna kunnat vara så att vinsten gått till mig 6 mil bort;)


Vill ha en husvagn,modell jättestor och jättelyxig. Vill åka på semestertrippar varje helg under hela våren och hela sommaren. Vill upptäcka hela Sverige, både norrut och söderut, kan tänka mig att åka ännu längre söderut också.


Vill få middagen färdiglagad och hemkörd av någon duktig kock/kockerska varje dag- är så trött på vår tråkiga barnmeny som känns gå runt runt just nu :(


Vill förnya garderoben såklart, kanske behöver jag en walk in closet också :)


Vill lägga plattor på uppfarten, få hit en trädgårdsarkitekt som kan fixa iordning trädgården i ett nafs (gärna perenner och självskötande trädgård)


Vill ha en mysig fjällstuga i Sälen med plats för många familjemedlemmar och vänner :)


Vill åka lite skidor till


Bara några exempel på vad jag vill just NU.

Av mysmammansblogg - 22 april 2013 13:33

Tiden går så otroligt fort. Om bara 4 mån kommer jag att vara igång och jobba igen. Just nu njuter jag i fulla drag av den fantastiska möjligheten jag har av att vara föräldraledig. Kommer sakna våra mysiga göra allt i egen takt dagar! Idag var vi på öppna förskolan och det är så roligt att följa alla dessa små kottars utveckling. Från bäbisstadiet till nu och framåt. Hur de små börjar lära känna varandra, leka bredvid lekar och samspela på ett helt annat sätt än de gjort tidigare. Se hur glada de blir när kompisarna kommer och de känner igen varandra :) Underbara ungar! Förskolelärare måste ha världens bästa jobb (näst efter mitt eget förstås ;)) Men även lärare och fritidspedagoger som får förmånen att jobba med alla våra underbara ungsuddar :)

Så glad att vi har våren och sommaren framför oss. Finns så mycket för lillskrutt att utforska innan det är dax att börja förskola. Igår "utforskade" han trätrallen. Helt otroligt att han inte fick några stickor efter att ha simmat raklång på magen och petat ner barr/skräp mellan planken. Hoppas på fint väder snart igen, inte alls skönt ute idag.

Av mysmammansblogg - 19 april 2013 14:03

Sitter och har lite egentid framför datorn med en god kopp te. Lilleman sover middag efter en fm i badhuset. Busade runt med herrarna H och N, hade så roligt! Lunchade i bowlinghallen innan hemresan och även om han var så trött att han bara fick i sig en halv korv och lite av Ns glass så verkade han nöjd. Kommer nog att långsova efter alla nya intryck, åkt både vattenrutchbana, bubblat i bubbelpoolen och testat funktionen av de automatiska ytterdörrarna tillsammans med H. 

Av mysmammansblogg - 5 april 2013 14:46

Vilken tur att det är påsklov! Idag har jag varit helt utslagen av feber och matthet. Som tur är har jag mina stora killar hemma. Lillebror har fått leka i deras rum och storebror kunde kila till ica och handla hem lite lunch. Stackars lillebror som inte förstår varför mamma inte orkar leka. Var länge sedan jag varit så totalt utslagen av en infektion. Är trött och matt även efter ipren/alvedon även om jag då är feberfri. Har ändå haft tur i oturen genom påsklovet. Hade det varit skolvecka vet i sjutton hur denna dag hade gått!

Av mysmammansblogg - 3 april 2013 11:05

Kännde redan igår att det var något på gång. Kunde inte köra på så hårt som jag önskade med  träningen. Idag ligger förkylningen och lurar. Är trött och matt. Får helt enkelt ta en vilodag från träningen idag  och hoppas att jag kan köra på som vanligt imorgon igen.


Blir inspirerad att fortsätta när det känns att jag använt muskler som jag inte brukar använda ;) Har inte träningsvärk men känner mig piggare i kroppen (förrutom idag då).

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards