Alla inlägg den 1 februari 2013

Av mysmammansblogg - 1 februari 2013 10:37

Har varit en intensiv och händelserik vecka. Roligt men nu känns det att det ska bli skönt med helg! Lillskutten somnade redan strax innan tio, vi hann aldrig iväg till öppna förskolan. Lika bra han får börja ta helg redan nu :). Har hunnit med besök på öppna förskolan, förskolebesök, badhuset, medarbetarsamtal och snabbfika med några av mina goa arbetskamrater, kompisbus och en massa annat. 

Imorgon blir det fest   Svärmor harfyllt 60 år så då ska hon firas. Ser fram emot det, och att barnen får träffa alla sina kusiner (och några sysslingar). Åh så roligt de (och vi) kommer att ha! God mat och trevligt sällskap. Så roligt se de små pluttarna försöka hänga med de lite äldre skruttarna. Sen har vi tweenisarna som fnissar och håller sig lite ifrån sina jobbiga föräldrar förståss ;)


Storebror kör sista rycket med salamikorv försälningen. Beställningen ska lämnas in på måndag (tror jag). Hör av er om ni vill beställa! Vi fick hem smakprov på kryddsalamin - så himla god. Har beställt både en sådan och en vitlössalami som grannen tipsade om! Mums! Man får med lite recept med korven också. Jag har redan spanat in lasangereceptet gjord på salamikorv istället för köttfärs. Sen har jag ett annat gott recept - en pastagratäng med köttfärs, creme fraich, majs och choritzokorv där jag tänkte prova med salamikorv i istället. Blir hungrig bara jag tänker på det :)

Korven finns som kryddsalami, vitlökssalami eller pepparsalami. Kom och köp! (Finns fortfarande smakprov kvar på kryddsalamin om någon vill smaka  först. A vaktar smakproven så  inte mamma och pappa äter upp alla ;)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards