Alla inlägg den 29 januari 2013

Av mysmammansblogg - 29 januari 2013 13:10

Min lilla trollunge har slagit rekord igår och idag! Igår var han inte särskilt matvillig till lunchen men envisa mamman serverade  då favoritburkmaten,  grönsakslasange till mellis istället. Så...håll i hatten;) Under tiden fåret shaun och pingu underhöll på datorn kunde/fick jag mata honom med  en halvburk! + 1/3 burk päronpuré! Tjoho!


Idag fortsatte vi på samma koncept. När  gnäll och klängtiden kom vid kvart i elva, bänkades lilltrollet framför dataskärmen och hör och häpna, han gick med på att bli matad idag också! Vågade inte annat  än att servera samma mat idag igen:) Idag blev resulatatet 3/4 burk grönsakslasange och en halv burk päronpué. Tjoho igen!


Så, jag föll för film/distraktions matnings tricket tillslut. Har stått emot länge men uppenbarligen fungerar det ju. Hur sjutton jag ska få lilltrollet att äta en hel portion mat utan distraktion det vet i sjutton. Får bli ett senare problem. Så skönt att se honom nöjd och mätt och belåten efter en måltid. Som jag har längtat efter det. Hoppas, hoppas det håller i sig. Hoppas också att han gör kopplingen själv, att han känner att han mår så bra av att äta sig mätt! Mammas lilla hjärtegryn!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards