Alla inlägg den 13 januari 2013

Av mysmammansblogg - 13 januari 2013 15:13

Eller förlåt - förskola! Har kommit på vad det är jag saknar. En samordnare för förskoleplatser som har total överblickk över samtliga förskolor i kommunen. Dit skulle man kunna ringa för att berätta vad för önskemål man har och hur ens barn är till humör och personlighet. Sen kunde samordnaren plocka ut två eller tre förslag på lämpliga avdelningar/alternativ som hon tror skulle passa just det här barnet. Strunt samma om det ligger i andra änden av staden om just den avdelningen verkligen skulle passa mitt barn. Tänk så bra det skulle vara. Då blev det ju lite mer personligt och förhoppningsvis skulle placeringen bli rätt från början.


Prio ett är fortfarande dagbarnvårdare om det skulle återanställas några i kommunen. Men i väntan på att under ska ske så letar vi vidare efter förskoleplats. Grubblar och funderar, vänder och vrider. Hoppas på att vi hittar rätt på en gång. Vill helst ha en liten avdelning med låg personlaomsättning.

Av mysmammansblogg - 13 januari 2013 15:00

Nu är julen utdansad. Igår åkte allt julpynt ut i förrådet - känns alltid så skönt när det städats bort (även om jag tycker julen är mysig). Lilleman och jag var på jobbets julfest för barnen och dansade ut julen där också. Så mysigt. Dans runt granen, gott fika och så kom tomten med godis eller fruktpåse till barnen.


Denna vecka har gått så otroligt fort. Måndagen började med utvecklingssamtal med storebror på hans skola. Mellanbrorsan började skolan redan i måndags. Tisdags började storebror skolan men har haft kortvecka - gått till 12 hela veckan eftersom lärarna har utvecklingssamtal med alla elever/föräldrar på em hela första veckan. Mellanbror blev sjuk och fick vara hemma från skolan två dagar. Sen blev det badhusbesök för lillskrutt och mig på torsdagen, fredags fm var huset fullt med lekande septemberbarn och glada mammor. Sen var det plötsligt helg - som gått så otroligt fort som vanligt. Julfesten igår och idag börjar jag zumba igen! Ikväll är det terminsstart. Det behövs! Julen har inneburit mycket god mat! Känns att jag vill komma igång och röra på mig igen! Har iallafall börjat med raska kvällspromenader sedan en vecka tillbaka. Lillprins bus får en flaska välling, pyamas och tandborstas - sedan får han krypa ner i sovsäckeni vagnen och oftast somnar han då för natten. Ha ha vet inte hur vi någonsin ska få honom att somna i sin egen säng. Stackarn får alltid somna i vagnen nu. Både till natten och till eftermiddagsvilan. Ja ja, det får vi ta tag i en annan gång. Just nu tycker vi det fungerar riktigt bra så här - så skönt att komma ut på en promenad på kvällen.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards