Alla inlägg den 23 januari 2013

Av mysmammansblogg - 23 januari 2013 12:33

Man vaknar ju onekligen till när man beger sig ut i kylan för att följa M till skolan om morgnarna. Var så trött imorse, tills jag kom ut i kylan. Skyndade iväg till skolan utan att ha tittat på termometern och tur var väl det. Mötte klasskamratens pappa som berättade att det var 16 minus. Jo tack, kännde det! Skulle bespara mig en utevistelse (trodde jag) och gick till ica på hemvägen. Tyckte lillskrutt kunde sova inne idag... Men det tyckte inte han. På med kläderna igen bara och ut runt kvarteret. Nu sover han inne i vagnen, drog in honom efter en halvtimme. Snart är det dax att gå ut igen, brrrr. Jag fryser bara jag tänker på det även om det är en timme kvar innan skolan slutar. Vill inte... bäst att ladda med en varm kopp te redan innan jag ska ge mig iväg.


Storebror har utrustats med ett busskort. Ett klippkort som fylls på vid behov. En mycket bra investering. Han åker buss till skolan på morgnarna ibland (iallafall när det är så här kallt) och till/från idrotten.

Av mysmammansblogg - 23 januari 2013 12:10

Att det ska vara så svårt att hitta borttappade grejer?! De är bara spårlöst försvunna. Att strumpor försvinner i tvättmaskinen och aldrig kommer till rätta det vet vi ju alla ;) Men alla andra sakrer som bara kommer bort då?


Igår letade vi efter en slags usb minnes liknande mojäng som tydlingen ska kopplas ihop med en spelkonsoll. Naturligtvis var det den nyaste spelkonsollen som mellanbror handlat för egna pengar alldeles nyligen. Hela hans rum gicks igenom grundligt men utan resultat. Har fortsatt att leta i resterande delar av huset idag, men nej. Den är bara borta. Minstingen i familjen blev utpekat som den skyldige till borttappandet och kanske är det så? Han är ju väldigt duktig på att bära runt grejer. Att hjälpa till och städa, i all välmening förstås :) Vi får hoppas att den dyker upp så smångingom. Kan räkna med att jag har en ledsen och besviken kille hemma i em. 

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards