Alla inlägg under mars 2012

Av mysmammansblogg - 7 mars 2012 08:47

Minimannen är fortfarande aldeles fläckig, stackare. Han är hal som en ål eftersom jag smörjer och smörjer och smörjer lite till. Vill ha tillbaka den där lena fina babyhuden! Blev ett läkarbesök med pricktest och provtagning.     Fortsätter att hoppas på att det bara är vanliga torrfläckar  . Har konstaterat att det finns mjölk i nästan allt!

.


Av mysmammansblogg - 5 mars 2012 13:02

Oh no! Hoppas så att jag har fel.   Måste diskutera alternativen och vill bara få höra att jag är en hönsig kycklingmamma som överdriver i kombination med olyckliga omständigheter   

Av mysmammansblogg - 5 mars 2012 12:48

Har varit på öppna förskolan med L idag. Han var riktigt på g idag och tittade fashinerat på de andra barnen. Roliga leksaker har de där också.   Han orkade en hel timme innan tröttheten tog över. Passade på att hämta ut min vinst från klädförsäljningen. Gick plus minus 0, eller faktiskt + 7 kr om jag räknar vinsten från försäljningen - månadens klädinköp =nöjd!

Av mysmammansblogg - 3 mars 2012 11:44

Igår fyllde vi huset med sju av mammorna från min BVC grupp + 7 söta små bäbisar. Min lilla plutt var inte på sitt bästa humör   , troligtvis lite känningar av vaccinationerna dagen innan. Övertrött men svårt att koppla av, blev ledsen så fort han inte fick dansa med mamma eller något nytt högt ljud   . Förutom Liams övertrötthet var det en mycket trevligt fmträff med fika, kul att så många kunde komma.


Liam fortsatte med sina nya (obefintliga) sovrutiner även igår. Sov 20 min på fm och 20 min på em. Skulle kunna funka alldeles utmärkt om han bara hade orken under resten av dagen, vilket han inte har. Idag verkar han ta igen lite sömn och sover redan sin andra fm sömn - visserligen i mitt knä - men all sömn är bättre än ingen sömn. Hoppas på att det är en glad kille som vaknar sen, utsövd och med lite mer ork.

Av mysmammansblogg - 1 mars 2012 12:15

Nu är 5 mån vaccinationen avklarad. Eftersom han blev så ledsen sist hade jag en vattentät plan den här gången.   Ut med vagnen och promenera två timmar innan så han skulle få sova och vara utvilad, amma inann vaccinationen och tada-utsövdochmätt bäbis! Det var min plan! Men inte Liams   . Han lågsnällt i vagnen mellan kl 8.30 och 10.40 under promenaden - men han sov bara de sista 15-20 minutrarna. Amningen innan vaccinationen var mer en pratstund än matstund.    Mammas lilla prins  blev iallafall vaccinerad och tro det eller ej - det gick så BRA! Lite ledsen först   men lugnade sig direkt när han fick komma upp till mig. Håller tummarna för att han ska slippa feber den här gången.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards