Alla inlägg den 18 mars 2012

Av mysmammansblogg - 18 mars 2012 21:50

Hemma igen efter en veckas härlig semester i Sälen! Tro det eller ej, men vi fick plats i bilen allihop! Helt otroligt att både vagn, badbalja, skidor, pjäxor och så klart en massa kläder och annat bra att ha + hela familjen kom med både dit och hem.

Har haft en enormt tur med vädret Solen värmde oss alla dagar, igår var sämsta dagen med några regnstänk i 5 min men sen kunde solen inte hålla sig borta längre. Snön räckte hela veckan men snömängden minskade en hel del under veckan.


Sambo och stora killarna åkte slalom hela veckan. Jag och Liam gick barnvagnspromenader och tittade på folk. Jag återupptäckte även längdskidåkning, så KUL! Nästa år får lilleman följa med på tur - då ska jag hyra pulka så han kan följa med i spåren. Veckan har gått aldeles för fort men visst är det skönt att vara hemma igen. Tillbaka till vardagen.


Veckans projekt blir att göra storkok babymat. Hade inte med mig hemmagjord mat till Sälen, där fick plutten äta burkmat - inte lika populärt. Ikväll blev han överlycklig över en stor portion rotmos, stackarn fick inget till - grönsakapureérna är slut. Måste fixas! Ska fixa något köttigt och kycklingmosigt också. Fruktpureérna går fortfarnde trögt. Planerar också att göra ytterligare ett nytt försök med gröt lite senare i veckan. Tyvär blossade eksemen upp igen i veckan då vi var i Sälen så gröten fick pausa igen. Måste bara smörja ner alla utslag innan vi börjar om igen. Kanske var det inte gröten, kanske var det värmeutslag i kombination med byte av badolja den här gången?



Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards