Alla inlägg den 19 mars 2012

Av mysmammansblogg - 19 mars 2012 22:08

Lattemamman betyder i det här fallet absolut inte kaffe, det är the i koppen!

Av mysmammansblogg - 19 mars 2012 21:54

Har hittat tjusningen med längdåkning igen. Även om jag är lite bambi på hal is. Åkte först gröna spår vilket betyder ungefär mycket lätt - flacka och utan läskiga backar och andra otäckheter. Vågade mig sedan på blå spår - enligt beskrivningen på spårkartan kuperad terräng. Hade lite lätt nedförsbacke - vilket betyder att jag har mycket svårt att få stopp på skidorna och då dyker det upp en skylt som är lite svår att se först... När man kommer närmre och absolut inte kan få stopp på skidorna ser man tydligt vad det står, hm undrar vem som kom på hur de skulle placera ut skyltarna - kunde ju ha varnat lite tidigare så man inte hade så hög fart i kurvorna.                 


Lite svårt att se, men på blid nr 3 är det pilar som visar kurvans riktning uppsatta på träden - ifall man skulle få för sig att spåra ur och välja en annan riktning. Hann inte fota när jag susade förbi - hade nog med att hålla balansen. Backen är betydligt brantare än den ser ut på bilden jag lovar!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards