Alla inlägg den 16 mars 2018

Av mysmammansblogg - 16 mars 2018 15:14

Har sagt det förut och säger det igen, jag har ett fantastiskt yrke. Det både ger och tar otroligt mycket energi. Det är omväxlande, spännande, trösterikt, emotionellt, varierande, slitigt, utmanande, spännande, periodvis tungt, omvårdande, klurigt, roligt och helt fantastiskt givande. Jag pratar om att jobba som sjuksköterska.
Jag vet att det kan vara provocerande för er kära systrar och bröder som jobbar under orimliga arbetsförhållanden. Men själva grundjobbet måste ni väl ändå hålla med om är helt fantastisk roligt.
Den här veckan har jag slitit hund och jobbat över tre av fem dagar. (Det är det mindre roliga men - jag brukar inte behöva jobba över så- den här veckan är ett undantag). Summerar jag veckan känner jag mig iallafall nöjd och tillfreds. Slutkörd på fredageftermiddagen men ändå uppfylld med positiv energi och en känsla av att många är på rätt väg, det mesta flyter på och många hjul i rullning.
Nu laddar jag för myshelg med familjen som fyller på med ytterligare positiv energi! Tacokväll och talangfinal.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards