Alla inlägg den 25 februari 2015

Av mysmammansblogg - 25 februari 2015 19:49

Var på utbildning om motiverande samtal igår. Så intressant, roligt, självklart men ändå svårt. Fick rollspela med varandra vilket var både jobbigt och nyttigt. Dessutom spelades samtalen in så kunde lyssna och reflektera efteråt. Bra träning och vi hjälpte varandra att lösa olika "problem "

Måste säga att det var så givande. Att som patient faktiskt själv lösa problemet med hjälp av behandlaren och sätta ord på sina tankar och komma på egna lösningar. Få nya infallsvinklar...Att som behandlare backa från att ge direkta råd, fokusera på spegling, reflektioner och sammanfattningar men ändå driva samtalet och framåt.
Spännande och roligt.


Av mysmammansblogg - 25 februari 2015 18:46

Lillebror har redan somnat. Blir så tyst och tomt i huset. Vad ska jag göra nu då?...
Har sjunkit ner i soffan, ska läsa min bok :)
Hade jag vetat att det skulle bli så tidig kväll hade jag bokat in mig på ett träningspass.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards