Alla inlägg under augusti 2015

Av mysmammansblogg - 9 augusti 2015 14:46

Min sista lediga vecka innan jobb blev lite oplanerat intensiv. Precis som jag vill ha det ;) Måndagen var riktigt lugn, tisdag baddag vid sjön, onsdagen badhusbesök och träning på friskis. Torsdag spontant kolmårdenbesök som tog hela dagen och fredagen tvätt och städdag samt grillkväll hemma hos oss med vänner. Igår var vi iväg och tittade lite på bilar på katrineholms veckan därefter camping med svägerskan + familj samt kusin med familj. Bad, grill, kubb och toppen väder. Nu är vi hemma igen. Ska till mamma och pappa en sväng på fika också. Snacka om maxad vecka! Med bara roligheter! Hur ska vi orka upp imorgonbitti?

Av mysmammansblogg - 8 augusti 2015 23:24

Haft en riktigt mysig kväll. Tre familjer, totalt 6 vuxna och 8 barn. Några av barnen har badat i omgångar. De andra har utforskat omgivningarna Vi vuxna har fixat kvällsmat. Grillat i alla möjliga former, kött, kyckling, potatis, korv, grönsaker. Diverse olika sallader och såser. Riktigt gott och festligt. Nu på kvällen blev det pinnbröd, marchmallows, chips och godis. Tillslut var det alldeles kolmörkt runt omkring oss, bara den värmande elden som lyste upp. Lillebror och jag gav oss först. Han var lagom trött efter en heldag utomhus :) De andra är fortfarande ute och myser medan vi krupit in i husvagnen för lite sömn.

Av mysmammansblogg - 8 augusti 2015 12:55

Blev en spontan och totalt oplanerad resa till Kolmården i torsdags. På onsdagskvällen hade jag masat mig iväg till träningspasset och träningskompisen funderade på att ev åka dig dagen efter. Kanske skulle ta mex mig minstingen och följa med funderade jag och just så blev det. Hem och stoppa lilleman i säng och packa utflyktsväskan till morgondagen. Blev en heldag med två busiga småkillar som hade roligt hela dagen. Var däf till dd öppnadd strax efter kl 10 och hemma igen vid 18.30 på kvällen. Vilken tur att vi köpte årskort i höstas så man kan gör såna här spontana utflykter utan så mycket planerande innan. Räcker med en fulltankad bil och väska med matsäck dricka i massor och regnkläder. Sen klarar man sig hela dagen :) Jo just det, extra kläder och handduk är också bra ifall barnen tag sig en dusch med kläderna på i bamseparken ; )

Av mysmammansblogg - 5 augusti 2015 14:19

Pust och stöd. Känner mig väldigt kluven till träningen just nu. Behöver komma igång och vill förbränna mina extra trivselkilon som tillkommit under sommaren. Men...det känns tungt och motigt att komma igång. Konditionen är obefintlig och orken likaså. Har som tur är min träningskompis. Lättare komma iväg då. Ikväll har vi bokat en träningsdate på friskis. Känns tungt just nu men jag vet ju att det känns så mycket bättre efter träningspasset sen.

Av mysmammansblogg - 5 augusti 2015 09:13

Igår var en härlig varm och somrig dag. Blev en sväng ner till badet på några timmar. Minstingen lekte och badade så länge han ville. När vi kom hem somnade han i mitt knä i hammocken. Skulle ha åkt och veckohandlat på kvällen men då det var så fint väder ändrade vi våra planer och gjorde en utflykt till kaffestugan vid hjälmaregården och köpte glass istället! Mumsfilibabba! Bäst att ta vara på de fina dagarna innan hösten är här.

Av mysmammansblogg - 3 augusti 2015 22:26

Hoppas det bara är semestertrötthet. Lillebror har ingen vidare aptit och har sovit mycket idag. Drack sin morgonvälling imorse, somnade när vi andra år lunch. Sov 4 timmar och hoppade sedan över kvällsmaten. Eller nästintill, han åt två tre pastapenne och spottade ut en kasslerbit så lite fick han i munnen iallafall. Sen en flaska välling till kvällen. Höll på att somna i soffan men höll sig vaken en stund. Tur att han gillar välling i dessa lägen. Hoppas på en pigg och glad kille imorgon.

Av mysmammansblogg - 2 augusti 2015 22:19

En började, två barn hjälpte till men tröttnade snart. Jag kom också med på ett hörn där men det slutade med att jag fick gå in med minstingen och sköta lite markservice medan sambon fortsatte en stund till...Recondning av bilen pågår. Inte helt klara ännu. Motortvätten överlåter jag helt åt sambon :) Nej den var inte särskilt smutsig när vi köpte den men ja, börjar man tvätta någonstans så kan man lika gärna göra det ordentligt. När lillebror tröttnade fortsatte vi med vagntvätt på altanen när vi ändå var i tvätt och städartagen.

Av mysmammansblogg - 2 augusti 2015 17:40

Har hittat en bil. Och köpt den! Första gången jag äger en bil. Vi har haft bilar förr men den hör är den första som jag står som ägare på. Tjoho. Blev en lång dag med mycket bilåka men det var det värt. Nu blir det nog en permärtur för några av barnen. Får åka till maxi och inhandla lite kvällsmat :)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards