Alla inlägg under augusti 2013

Av mysmammansblogg - 10 augusti 2013 17:39

Igår em kroknade den lille. Lagom till sovdax vid 22 tiden var han kokhet och tempen visade strax under 40 grader. Vid tretiden vaknade jag av att han frossade. Alvedonen hade gått ur och tempen på uppgång igen.
Har ändå mått skapligt på Alvedon och välling under dagen. Utan Alvedon är han som en liten trasa och tempar högt. Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Av mysmammansblogg - 9 augusti 2013 13:48

Idag har lillpojken en tröttdag under fm. Inte konstigt då vi var i badhuset över 2 timmar igår efter lunch och han hoppade över middagsvilan. Höll sig ändå vaken till 20.30 igårkväll. Kan tro att han behöver sova ikapp lite. Det passar mig utmärkt idag. Behöver en fixardag för att komma ikapp lite med tvätt, disk, plock och städ. Har dessutom gjort vuxensysslor som pratat med banken, pratat med PPM fondförvaltare. Skönt när det är gjort! Nehej, nu vaknade han visst. En knapp timmes sömn var visst vad som behövdes. Får lite plockhjälp nu då...

Av mysmammansblogg - 8 augusti 2013 15:58

Andra gången vi är i badhuset denna vecka. Den här gången åkte vi tillsammans med en annan barnfamilj. Totalt 5 märken togs av barnen. Två märken till skulle ha tagits men badpersonalen tyckte att det var för mycket folk i poolen för att kasta livboj så det får tas en annan dag. Trötta, nöjda barn soffhänger nu i väntan på kvällsmat.

Av mysmammansblogg - 7 augusti 2013 18:19

Tog med mig hela högen barn och hälsade på en kompis och hennes barn efter lunch. Barnen badade i poolen mest hela dagen, mest mellansonen och den ena av vänninans döttrar. Lite studsmatta på det, sommarfika på altanen och kaninhoppning i gröngräset. Lillskrutt bodde i lekstugan i flera timmar :)

Nu är det kanske dax för en glass på glasscafét också? Får se om vi hinner ner.

Av mysmammansblogg - 6 augusti 2013 15:46

Någon som är kunnig på områdetpensionssparande? Tänker just nu på PPM delen. Blev uppringd av Svensk fondservice som tyckte att jag skulle välja dem. Alla är ju så bra på att förvalata fonder enligt dem själva. Men vilka ska man välja? och hur höga avgifter är rimligt? Har ingen aning. Tycker det är svårt att jämföra de olika förvaltarna också eftersom alla är så duktiga på att skriva hur duktiga de är, avgifterna står det inte lika mycket om. En djungel det här. Tips mottages tacksamt av er som kan.

Av mysmammansblogg - 5 augusti 2013 11:06

Så otroligt fort tiden går. Ändå har jag verkligen försökt leva i nuet och verkligen njutit av denna härliga småbarnstid. Men, nu är det snart dax för det oundvikliga. Att bli en jobbmamma igen. Känns så roligt med jobbet, men konstigt och faktiskt riktigt pirrigt i magen att bli dagismamma igen.

Har skjutit upp tanken på dagis, dels för att jag levt i nuet och dels för att det inte är något jag är särskilt förtjusti. Idag blev det så påtagligt, semestern är slut för min sambo och vardagslivet med rutiner ska försöka fasas in så smått.

Nästa vecka börjar inskolningen vilket betyder ännu mer rutiner och - tider att passa! Har inte behövt passa tider på 2 år och nu ska plötsligt tider passas både morgon och eftermiddag. Hjälp!

Av tidigare erfarenhet så vet jag att just dagis är superhårda med tider. Helst ska tiderna hållas på minuten, eller ännu hellre på sekunden. Det var en sådan lättnad när barnen äntligen fick lämna dagis och komma upp till fritids. Där var det helt ok att hämta eller lämna både 5 min före eller efter utsatt tid utan att behöva känna sig som en urusel mamma. Tänk om man kunde få hoppa över dagis och gå direkt på fritids istället.

Tro nu inte att jag är en slarvmamma som kommer sent var och varannan dag. Det har hänt några enstaka gånger under alla dessa dagisår och dessutom har jag då ringt innan och förvarnat om min sena ankomst. Har jobbat oregelbundet och ibland behövt byta pass på jobbet. Har verkligen tagit emot att byta pass då många - inte alla, fröknars minspel avslöjade vad de tyckte om ändrat schema. Åh vad jag längtar efter fritids! Underbara fritids!

Nej! Nog med magont för idag. Jag och barnen är faktiskt lediga ännu en vecka och ska snart hitta på något roligt.

Av mysmammansblogg - 2 augusti 2013 09:24

Mumsfillibabba vad gott.Åh vad jag saknar att äta detta. Fick inte prova för kvällens sällskap eftersom vi var ute i ett sommarstugeområde utanför stan och den enda som fick köra bil igårkväll/natt. Men plutt och jag fick en massa goda kex och ostar att mumsa på istället. Inte tokigt det heller!

[Bild]

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards