Alla inlägg under juni 2015

Av mysmammansblogg - 11 juni 2015 13:32

Äldsta sonen går ut åttan idag. Imorgon ytterligare en skolavslutning för mellanbror. Jag är ledig både idag och imorgon. Lyxigt!

Efter att storebror rusat iväg med sina kompisar beslöt jag och sambon oss för att vi kanske skulle lyxa till det och gå ut och äta han och jag och minstingen.? Ha ha, vi har dock ingen rutin på att äta ute efter snart 15 år som småbarnsföräldrar. Inte gjort det på många många år så det slutade med att vi beslöt oss för att strunta i det och åka hem och äta matlådor hemma! Ha ha, orutinerat.. vi får skärpa till oss lite och göra nytt försök med lunchdate en annan gång. Lillebror blev iallafall lika nöjd med en glasspinne på stan och sen snabbmakaroner och korv hemma ??

Av mysmammansblogg - 10 juni 2015 17:02

Gillar inte att göra människor besvikna. Tyvär har jag behövt göra det idag. Jobbigt och tufft men så är det. Jobbigt just för att jag bryr mig om och vill att det ska få fortsätta vara bra för alla inblandade men jag vet att mitt beslut får konsekvenser. Det känns förstås väldigt tungt. Ibland är det jobbigt att vara en empatisk och medkännande person. Tänk om man kunde vara lite mer strikt och känslokall ibland. Men samtidigt så är det inte jag. Skulle inte må bra av att vara så. Tror man mår bättre som människa om man är lite mer empatisk men som sagt det får konsekvenser genom att jag får lida lite extra ibland. Är hemskt att vara boven i dramat.

Av mysmammansblogg - 8 juni 2015 22:54

Tänk att dagen slutade så bra. Är så glad och lycklig just nu. Tidigare idag var det inte lika muntert. Lite gnissel i maskineriet med otydliga budskap och missförstånd. Tänk att sådant kan ta så mycket energi och kraft. Var faktiskt både arg och ledsen men mest besviken. Känndes lite bättre men inte helt bra senare på dagen, men...sen hände det lite roligare saker. Så mycket lättare det är när man kan släppa det som tynger och tillåta sig att glädjas åt roligheter istället.

Av mysmammansblogg - 7 juni 2015 10:56

5 ynka skoldagar kvar. 4 för en av dem. Sen är det efterlängtade sommarlovet här. Bara minstingen som får kämpa på några veckor till innan han får sitt efterlängtade lov. Tror ändå att det blir några lugnare veckor på dagis nu. Många verkar följa skolans schema och bli lediga efter nästa vecka. Fattar fortfarande inte hur folk får ihop sina scheman och kan ta bort dagis över sommaren. Kanske delar man på semestern och har turen att ha lediga släktingar som kan ställa upp? Men nej, dela på semestern känns inte som ett alternativ för oss. Vi vill vara lediga tillsammans i 4 veckor. Vill kunna umgås hela familjen tillsammans. Längtar!

Av mysmammansblogg - 4 juni 2015 16:33

Kunde stämpla hem kl 15.30 idag! Inte illa! Dessutom har jag helg nu. Så skönt att vara lite ledig igen. Kanske blir det en utflykt med lillebror och hans kompis + mamma imorgon. Vi hoppas på fint väder.

Av mysmammansblogg - 3 juni 2015 20:51

Hade en vision om hösten men misstänker att det inte kommer bli så. Får ändra mina planer och styra om lite. Lite jobbigt att behöva justera och tänka om men så är det ibland. Inser att tiden fram tillochmed september kommer rusa på i ett enormt tempo. Men visst är det lite spännande. Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda. Händer alltid saker på vägen som gör att det blir annorlunda än man tänkt sig. Nyfiken på vad som väntar runt hörnet.

Av mysmammansblogg - 3 juni 2015 20:42

Dagis hade utställning och internationellt tema igår. Barnen fick visa vad de jobbat med under terminen och alla tog med sitt matbidrag till kvällen. Vår förskola har barn med ursprung från alla möjliga länder.

Lite stressigt för ett redan välfyllt veckoschema. Hämtade lite tidigare, tjugo över fyra. Hann smita in på Ica innan och inhandla ingredienser. Hem och smälla ihop några pizzabullar i rekordfart. Strax innan fem togs de ur ugnen och kl 17: 05 var vi framme på festen ( 5 min sena). Tur att vi bor nära förskolan! Detta var dock rekord även för mig som kan vara snabb i vändningarna ibland ;)
Barnen hade producerat många fina alster som de var stolta över. Bordet stog dukat och det fanns så mycket gott. Allt från snittar, kroppkakor, piroger, rabarberpaj, prinskorv, köttbullar, chokladbollar och en massa annat. Barnen och föräldrarna åt med god aptit. Min plutt föredrog mammas pizzabullar men smakade faktiskt annat också. Vi hoppas på en repris nästa år!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards