Alla inlägg den 4 maj 2012

Av mysmammansblogg - 4 maj 2012 15:21

Övertrötta barn är inget roligt, varken för barn eller föräldrar (eller någon annan i dess omgivning heller). Efter en trevlig te stund/pratstund hemma hos C i fm somnade Liam ganska omedelbart i vagnen men sov bara i 30 min. Alldeles för lite när normala sovtiden ligger på minst 1 timmes fm sömn. Efter lunchen var det svårt för honom att koppla av och sedan en timme tillbaka har tröttheten gnagt men han har kämpat emot och inte velat somna. Efter att ha försökt få honom att somna först i sängen, därefter i vagnen utan resultat tog jag min tröttskrikande lilla kille och stoppade honom i nya bärselen. Poff! efter max 2 min - tror knappt det var det ens - sover nu lillskrutt i sittställning på min mage. Har fällt upp huvan och knäppt fast så nu sitter han bra! Och jag har händerna fria! Selen är så smart gjord att man lätt kan lägga ner honom på sängen när han fortfarande sitter i bärselen för att sova vidare där samtidigt som jag kan göra mig lös. Har inte vågat mig på det ännu, ifall han vaknar... Behöver få sova en halvtimme eller så först - men jag har inget emot att ha en varm gosig bebbe på magen en stund!

Av mysmammansblogg - 4 maj 2012 12:11

Igår var första uteträningen för kanotklubben. Ingen som ramlade ivad jag fick höra iallafall. Varmt underställ och träningsoverall gick åt - det var lite kyligt nere vid sjön trots det fina vädret. Liam och jag skulle ha tittat på men eftersom vi haft en hård dag ;) med fika på stan   med septembermammorna och utevistelse   istortsett hela em så däckade lilleman i sängen strax innan träningen och sov sedan ända till halvåtta när träningen är slut. Får följa med en annan dag!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards