Alla inlägg den 21 april 2012

Av mysmammansblogg - 21 april 2012 18:02

Fy vad trött jag blir. För bara några år sedan lades lågstadiet ner på "vår" skola. Barnen fördelades på tre? snarare två närliggande skolor. Nu ligger ytterligare ett förslg om att lägga ner mellanstadiet på nuvarande skola. Suck! Varför ska de ge sig på samma barn en gång till? Känner mig mest uppgiven men med en glimt av kämparanda. Har författat och skickat iväg ett brev till bildningsförvaltningen men vet inte hur mycket jag orkar engagera mig den här gången. Att jag inte orkar engagera mig till fullo beror mest på att vi nu har ett alternativ - en friskola öppnar i närheten till hösten. När vi fick info om det lagda förslaget valde jag genast att sätta M i kö dit. Tror egentligen inte att den skolformen är optimal för honom, önskar fortfarande att den kommunala skolans mellanstadie blir kvar, men om... Det är ett bättre alternativ än att han ska ta sig till och från lantskolan själv iallafall.

Av mysmammansblogg - 21 april 2012 17:55

Ska bli testpilot då vi får prova ERGObaby bärsele. Väntar med spänning in paketet. Man kan bära barnet på mage, höft eller rygg. Tycker att det verkar toppenbra. L gillar att bli buren och tänk så smart att kunna stoppa honom i "ryggan" när vi springer på IKEA, gör utflyckter i knölig terräng eller bara för att vila benen när han blir lite större och man är på utflyckt till djurparken... Verkar kanon. Hoppas bara den är lika bra som jag tror att den är!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards