Alla inlägg den 6 november 2012

Av mysmammansblogg - 6 november 2012 10:53

Gillar verkligen att zumba! Man blir så himla glad. Som min zumbainstruktör säger - zumba handlar inte om prestation - det handlar om hur man mår. Man ska känna sig som man är på fest   - lite avvaktande ibörjan och därefter släpper man loss ju längre festen pågår  . Istället för snaps dricker vi dock vatten! I söndags dansade vi jätteroliga steg, jag kännde mig helt klart som en riktigt klumpig pajas,   men som vi skrattade. Man får träningsvärk i kinderna av alla stora leenden    Kommer helt klart fortsätta även nästa termin - men vill ha mer! Kanske måste utöka med ytterligare ett zumbapass i veckan - vet inte var bara... Sen ska de starta salsa fitness till våren också! Så klart jag ska anmäla mig till det också - om det är på en passande dag och tid. Mycket vill ha mer som sagt var! Tänk att jag hade "glömt" hur roligt det är att dansa. Som ung dansade jag jazzdans och tyckte det var jätteskoj. Minns inte varför jag slutade? Kanske var det studier och jobb som tog för mycket tid?  

Av mysmammansblogg - 6 november 2012 10:46

Nu finns inga undanflykter längre. Bikini är införskaffad och på morgonens promenad passerade vi badhuset och köpte bäbisbadbyxor till lillskrutt. Barnen har tjatat. Stora killen går dit i em efter skolan för att testa och mellankillen har simmning med skolan idag. Så, nu är det min och lillskrutts tur.   Kanske går vi själva på tors eller fre fm eller så åker vi med storebrorsorna någon kväll. Fredagkväll känns som ett misstänkt bra alternativ. Kanske inte så många som åker och badar då? Jag vill gärna att det ska vara lugnt med få besökare så man lättare har koll på barnen. Barnen däremot tycker att det är roligare ju fler kompisar som är där.

Kanske jag får hoppa över nya vattenrutchbanan den här gången, om inte storebror kan sitta och hålla lillebror en stund ;)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards