Alla inlägg under september 2017

Av mysmammansblogg - 21 september 2017 21:45

Var på föräldramöte i föräldraroll idag. Energin försvann för ett tag. Hoppas den är tillbaka imorgon.
Oj oj så det har blivit i dagens samhälle. Polisnärvaro är ju visserligen bra....men att det ens ska behövas - på en skola! Bråk, stök, tobak, droger. Allt detta kommer plötsligt så nära. Visst vet man att det förekommer i samhället men man vill ju skydda sina barn så länge det bara är möjligt.
Så klart det var endel positivt de informerade om. Brukar kunna se det positiva i saker. Är ju bra att man agerar och tar in polisnärvaro, skolvärdar och andra åtgärder. Blir bara så ledsen över att det ska behöva vara ett så tufft och hårt klimat runt våra barn. Känns nog bättre imorgon.

Av mysmammansblogg - 11 september 2017 19:35

Idag är jag en trött mamma. Var en riktig kraftansträngning att först laga kvällsmat, röja upp ocv sedan storhandla. Nu är jag sååååå trött! Landat i soffan men snart dax för kvällsbad och nattningsritual med saga för lillebror. Ska bara vila i 5 minuter först...

Av mysmammansblogg - 10 september 2017 20:39

Piggare idag men näsan känns aldrig vilja sluta rinna. Hoppas en god natts sömn kan göra underverk. Håller tummarna.

Av mysmammansblogg - 10 september 2017 07:32

Gillar våra årstidsväxlingar. Nu är det hög tid att köpa hem björkved och ladda upp med värmeljus i skåpet. Just den här helgen har gått till att kurera förkylning - hör väl också lite till hösten.
Har flera härliga hösthelger att se fram emot. Har några jag ser fram emot lite extra.

Av mysmammansblogg - 8 september 2017 18:55

Haft en barnsjuksköterskestuderande med mig några dagar. Roligt - men det tar på krafterna. Behöva "tänka" högt, förklara, anknyta till vägledande dokument och aktuell forskning. Lämna över bedömningsanvaret men ändå vara med och vägleda utan att "ta över" vilket är lättare sagt än gjort. Så lätt att bara ta över och göra själv... Alltid roligt och utvecklande även för mig att ha student. Nästa vecka lämnar jag stafettpinnen vidare till andra kollegor..

Av mysmammansblogg - 8 september 2017 18:45

Barnen blev förkylda en efter en förra veckan. Nu är det visst min tur. Snuva och nästäppa. Tur det är helg så jag hinner vila upp mig. Jobbigt med munandning och allmän förkylningskänsla.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards