Alla inlägg under januari 2015

Av mysmammansblogg - 16 januari 2015 08:51

Ledig fredag. Tror vi håller oss inne större delen av dagen med tanke på halkan där ute. Ser att det är glansis. En skolbuss har voltat utanför Sprängdes, usch! Flera andra bussturer inställda.

Ska försöka ta oss till mormor och morfar på lunch en snabbis sen - om vi kan ta oss till bilen.

Skönt med sovmorgon och toffla runt i pyjamas :)

Av mysmammansblogg - 14 januari 2015 18:49

Åh så gott det ser ut. Jag som inte behöver äta sånt nu. Träningen har jag iallafall lyckats hålla fast vid en gång i veckan. Boxpass har jag fastnat för. Så kul!

Av mysmammansblogg - 11 januari 2015 16:13

Efter två timmar i pulkabacken pustar vi ut med lite varm dryck i köket. Känner mig ganska härligt trött och rödhåriga kinder. Undrar vem som blev tröttast, han som for upp och ner i backen eller mamman som fick springa upp och ner för backen för att dra upp snowracern....
Hoppas på tidig kväll så vi kommer in i vanlig mat och sovrutin inför årets första vardagsvecka med jobb, skola och förskola.

Av mysmammansblogg - 10 januari 2015 16:33

Hemma igen efter att ha dansat ut julen på jobbets julfest för barnen. Dans, fika, tomte och godis. Lillebror är mycket nöjd med eftermiddagen. Nu vilar vi framför tvn en stund medan storebrorsorna och pappan får gå på bio.
Ser att de förberett för semlor till kvällen :) Precis sånt som jag inte behöver efter juldagen...Men, gott är det iallafall :)

Av mysmammansblogg - 9 januari 2015 08:24

Lycka är att vakna i lugn och ro bredvid sin treåring och veta att vi har sovmorgon. Har ännu inte gått upp. Lillebror tycker att vi ska vila lite till. Han somnade 17.30 igår efter en intensiv första dag på förskola efter en lååång julledighet sedan 23/12. Klart man blir trött då Ingen morgonstress idag inte :)
Snart dax att duka frukostbordet. Stora killarna är iväg till skolan men båda slutar till lunch idag. Härliga fredag!

Av mysmammansblogg - 8 januari 2015 20:27

Ledig dag imorgon! Torsdagskvällar är numera mina nya favvokvällar. Veta att man har sovmorgon dagen efter och frukost då kan intas i lugn och ro utan morgonstress. Tre dagars ledighet framför mig :)
Becauce I'm worth it! Men idag hade jag faktiskt både fm fika och lunch!

Av mysmammansblogg - 6 januari 2015 12:34

Ser just nu ut som en avställningsplats för leksaker snarare än ett barnrum. Ska försöka få ordning i rummet nu. Svårt, lätt att tänka design före funktion men vi får nog tänka om lite där. Funktion först? Suck blir trött bara jag tänker på inredning...Men det blir nog bra när det blir klart.

Av mysmammansblogg - 5 januari 2015 19:42

Intensiv dag på jobbet. Egentligen inte jättehögt tryck men med en på semester och en ny på jobbet blir det mycket ändå. Ganska kul faktiskt men trött blir man som sagt! Tror du hade gillat idag min utlånade kollega ;) - förutom bristen på kaffe/te/mat men det hade aldrig hänt om vi jobbat ;)

Telefonerna ringer och oanmälda dyker upp blandat med inplanerade besök. Det fixas, trixas, ordnas och tas om hand. Tiden rusar och svisch så är det em och dax att gå hem utan att vi hunnit fika varken på fm eller em. Lunch blev det strax efter kl 13...eller snarare måltidsuppehåll/ stoppa i sig något lite snabbt. På onsdag blir det bättre. Då är vi ordinarie styrka. Alla behövs! då hinns luncher och raster förhoppningsvis med lite bättre. Känns att man blir långsammare när man inte stoppat i sig något på ett tag.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards