Alla inlägg under december 2014

Av mysmammansblogg - 17 december 2014 00:24

Är hur pigg som helst. Tråkigt. Vet att jag kommer vara så trött imorgonbitti när klockan ringer.

Av mysmammansblogg - 14 december 2014 09:20

Hela familjen är hemma i helgen. I veckan var vi utspridda lite här och var. Storebror var i Gamleby med skolan må till fredag. 8orna och 9orna reste tillsammans denna gång. De hade bild, hemkunskap, teknik, slöjd och lite andra lektioner. Hämtade hem en nöjd men trött kille i fredags eftermiddag. Han hade tur och kom med en av de första bussarna. Pappan i familjen har varit iväg på hockeykväll ena dagen och julbord en annan. Jag och yngsta två herrarna har styrt upp dagarna här hemma.

Idag är vi bara lediga :) Kanske det blir en shoppingtur för att inhandla de sista julklapparna och födelsedagspresenterna. En födelsedag firades igår sen har vi ytterligare 3 födelsedagar att fira innan årsskiftet + mamma som fyller 1/1. Mycket firande. Tur att julklappsinköpen i stort sett är klara. I år har vi dessutom äntligen lyckats synka ett födelsedagsfirande med ett julfirande :) Vi blir bortbjudna på julmat till lunch/ em och så tar vi med fikat och står för födelsedagsfirande till kvällen. Smidigt!

Av mysmammansblogg - 13 december 2014 18:25

Fick börja dagen med renskrubbning av kylskåpet. En flaska julfest låg på drickhyllan och tydligen var inte korken ordentligt påskruvad. Bara att börja torka och diska hyllplan/lådor.

Helt otroligt hur några teskedar julmust kan söla ner ett helt kylskåp. Men nu är det iallafall julstädat där.

Av mysmammansblogg - 12 december 2014 19:20

De två yngsta hjälptes åt att dekorera huset. Var precis lagom mängd med en färdig pepparkaksdeg från Ica innan de båda tröttnade.

Av mysmammansblogg - 12 december 2014 10:57

Ihopsatt och står på tork :) Klarade mig med två mindre brännblåsor på ena handen. Tusan vad smält socker är varmt!
Dekorationen överlåts sedan till lillkocken.

Av mysmammansblogg - 12 december 2014 08:07

Bygga pepparkakshus står högst på dagens önskelista från minstingen. Ska även försöka pricka in att titta på luciatåg på biblioteket i eftermiddag.

Blev inget firande för föräldrar på förskolan i år. Tråkigt tycker jag. De är ju så söta de små. Men har förståelse för att personalen har fullt upp med alla små och att de behöver prioritera bort detta för att hinna med att ta hand om barnen istället.

Känns bara så tråkigt att luciafirandet försvinner mer och mer. Julavslutningar för föräldrar och syskon har mina stora aldrig fått uppleva som en annan hade varje år under låg och mellanstadietiden. Något jag minns som roligt och något jag såg fram emot. Enda firande som varit tillsammans med föräldrar har varit på förskola och 6års. Men nu tas alltså även förskolefirandet bort. :(

Känner mig lite gammaldags traditionell men jag tycker det är mysigt att se barnens luciatåg. De som har flickor har nog större chans att få se luciatåg iockmed att de kanske är med i körer och uppträder då. Har ju själv tre killar som inte vill sjunga i kör.

Av mysmammansblogg - 8 december 2014 21:02

Så kul! Har spagettiarmar och ben just nu. Har sjunkit ner i tv soffan med en kopp varmt te och känner mig så nöjd. Träningsvärk imorgon? :)

Av mysmammansblogg - 5 december 2014 10:49

Hunnit massor idag. Tvättat, diskat, tagit rätt på både ren tvätt och disk, städat, fixat telefonärenden och lite till. Känner mig nöjd.
Nu försöka locka med lillebror ut på promenad. Behöver handla lite och passera dagis för att hämta kläder. Han gillar att vara ute men idag är han trött. Svårflörtad till att gå ut just nu. Vill vara hemma och vila i soffan.
I eftermiddag får vi trevligt sällskap. Huset kommer vara fullt av grabbar och två pratglada mammor :)

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards