Alla inlägg under december 2012

Av mysmammansblogg - 6 december 2012 10:45

Haha, tror ni inte att plogbilen kom igår iallafall! Jodå, strax innan det var dax att hämta M. Fick bli en vagnpromenad i yrsnö. Inte helt lätt att forcera alla snövallar och diken med barnvagn när det inte har hunnit plogts på trottoarer - men det gick. En lagom svettig mamma tog sig sedan an plogvallen alltmedan lillebror hela tiden ropade på mamma så fort hon kom utom synhåll från vagnen. Lagom när vallen var borta ringde stora killarna och ville bli hämtade (en av kompisarna hade lämpligt nog sneakers på fötterna - bussfolket har inte riktigt full vintermundering ännu ;)). De slutade egentligen kl 13 igår och skulle göra hemarbete i en timma - men de valde att jobba kvar på skolan i 1 1/2 timma istället. Tyckte att det var smidigare att jobba där de har tillgång till allt material och fler faktaböcker. Bra jobbat killar!


Jaha, då får vi se när plogbilen kommer nästa gång då! Nu har den väl ändå gjort sin ranson på vår gata det här året?! Jag hade tyckt det var bättre att den kom idag istället för igår men det får ju inte jag bestämma. Undrar om jag har rätt den här gången också, hihi.

Av mysmammansblogg - 5 december 2012 11:46

Varför gå på gym när man kan dra en barnvagn i 20 cm nysnö på oplogade vägar?! Puh! Nu är mitt träningspass gjort för idag. Snöskottning + barnvagnspromenad i snöyra. Kändes ungefär som när man är ute på fjället i dimma och näst intill snöstorm, ni vet -  snön letar sig ner i halsen hur högt du än drar i dragkedjan, kinderna är domnade och ansiktet får puffar av iskalla snö  duschar när vinden piskar i. Snön som smälter mot den iallafall ännu så länge + gradiga huden och vattendropparna rinner ner mot hakan. Idag är det iallfall inte så kallt så fingrarna domnade bort  Det var väl det som skiljde från fjälläventyr i snöstorm då! Kan säga att man vaknar ju till iallafall om man nu var lite småsömning innan. Livet som barnledig är tufft ibland ;)

Snart dax att förbereda lunch så mamman kan ladda inför ytterligare eventuella promenader i vintervädret. (Beroende på om plogbilen kommer eller ej) Hoppas fortfarande på att den inte hinner komma! Helst inte förrän vi är hemma igen.

Av mysmammansblogg - 5 december 2012 11:39

Sorry mannen! Har redan skottat uppfarten, men hinner nog fylla på sig en omgång till till kvällen. Käre sambon som nu är kontorsarbetare tar gärna skottningen när han kommer hem, men... vi var verkligen insnöade här. Inte lätt dra barnvagnen i 15-20 cm lössnö. För lillskrutt vill naturligtvis sova fm även när snön yr som allra värst.


Hoppas, hoppas, hoppas nu att plogbilen inte kommer idag, inte förrän tidigast ikväll iallafall. Skulle så gärna vilja kunna åka ut med bilen när det är dax att hämta barn i em utan att behöva skotta den tunga vallen som vi inte har någon plats för. I vanliga fall är nog vår gata den som skottas sist inom tätorten men bara för det kommer de väl vara snabba som attans idag och ploga in mig precis 5 min innan jag ska åka. De skulle bara våga!

Av mysmammansblogg - 3 december 2012 11:39

-17 grader imorse, nu -13. Burrr. Skulle vara snäll och skjutsa barnen till skolan imorse pga kylan. Vet inte om det var så himla bra idé. Bilen var nerkyld och nerisad på både in och utsidorna av rutorna. Tog ett bra tag att skrapa alla rutor. Ni vet när isen sitter som ett andra skal - så tunn men ändå så hårt fast. Jag blev iallafall genomvarm av det morgonstresspasset. A släpptes av utanför skolan 3 min innan han började och M kom 4 min innan skolstart. Pust! Vi hann! Tror dock att de hade kommit i bättre tid om de hade gått till skolan ;)

Lillskrutt är supertrött idag. Höll sig vaken 14 timmar igår och behöver väl ta igen lite sömn idag. Fick bara sova ute en halvtimme idag, sen drog jag in vagnen. Så nu ligger han typ genomsvett i vagnen och sover så gott.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards