Alla inlägg den 26 oktober 2018

Av mysmammansblogg - 26 oktober 2018 14:07

Ibland är jag världens sämsta mamma. När man ska vabba till exempel. Har otroligt svårt att slita mig ifrån "bokade uppdrag"
Igår behövde lilleman vara hemma. Magont och glåmig. Jag hade naturligtvis en hoper med inbokningar i jobbkalendern... Svårt hinna få tag på alla berörda föräldrar och barn inom loppet av någon timme på morgonen innan dagen börjar så det fick (som många gånger förr) bli plan B - som egentligen i praktiken har blivit plan A. Ring mormor och morfar. Det är för tur att de finns så nära och har möjlighet och vill hjälpa till. Och tur att jag har förhållandevis friska barn så det inte behöver ske alltför ofta!
Snabba puckar- påklädning/ frukost iväg och lämna barn. Tog mina första besök och roddade/ ringde och styrde upp resten av dagen innan jag flexade hem ocv hämta sjukling.
Idag nästan samma pussel men nu med lite mer framförhållning. Pappan och jag delade på förmiddagen, saxade mellan våra möten och fick till det riktigt bra. Jag kunde komma ifrån redan kl 10.
Tänk vad mycket lättare det var på några av mina tidigare arbetsplatser. Bara ringa och sjukanmäla sig eller vabba och så fixade " någon annan" täckning för mig.Lyx

Minstingen mår iallafall bra idag och just nu har vi filmmys och snart lite eftermiddagsfika. Önskar er en frisk och härlig helg!

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards