Alla inlägg den 25 januari 2017

Av mysmammansblogg - 25 januari 2017 21:39

Går riktigt bra med min nya "diet" som innebär att äta 1300kcal/dag.
Appen räknar ut kalorierna, jag fyller bara i vad jag ätit.
Håller man sig borta från fikabrödet, sötsaker och olika drycker (förutom vatten, te och kaffe) så går det av sig självt.
Det onyttiga som man ju vet att man ska låta bli men det är lättare när man loggar det man äter. Då blir det så påtagligt hur mycket bra mat man kan äta istället för skräpmaten för samma kaloriantal.
Är inte helt ut en renlevnadsmänniska...en semla har slunkit ner - det fick då bli havregrynsgröt till kvällsmat som kompensation och för att klara kalorimålet :)
Ett glas vin på fredag eller lördagkvällen men tillsammans med grönsaker med dipp eller popcorn istället för godis.
Finns många bra alternativ. Gäller bara att planera bra innan.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards