Alla inlägg den 15 januari 2017

Av mysmammansblogg - 15 januari 2017 10:25

Har tagit ett steg i riktning mot ett hälsosammare liv. Efter jullovet när det blev mycket gott att äta kände jag att nu måste jag ta tag i detta...igen.
Den här gången skrev jag in mig i viktklubb. Valde mellan dem och Viktväktarna. Känner att jag inte vill gå på någon märklig diet, jag vill äta vanlig mat. 5:2 är inte heller min stil. Vill inte gå hungrig två dagar i veckan. För det tror jag att jag skulle göra med endast 500 kcal intag dessa dagar. Jag som älskar frukost och lätt får i mig 300-400kcal bara till frukost. Nej, detta får det bli.
Vill framförallt komma in i hälsosammare vanor och gärna komma tillbaka till min tidigare trivselvikt. Vet ju egentligen precis hur jag ska äta och vad som ska undvikas men ibland är det skönt med lite extra pepprig och motivation som man kan få här.

Har varit med en vecka idag och känner mig nöjd med mitt val. Ätit min vanliga mat och provat några nya recept. Utmaningen för mig ligger i att undvika det "gotta" mellan de riktiga måltiderna. Fikabrödet som bjuds här och var, fredagsmyset, lördagsgodiset och de goda såserna.
Har klarat första veckan bra och motstått mina frestelser bra. Popcorn på fredagen, grönsaksstavar på lördagen.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards