Alla inlägg under januari 2016

Av mysmammansblogg - 5 januari 2016 19:20

Vuxenpoäng för det! Ha ha annars brukar jag komma på sånt när det är högsommar och eller mildväder. Men nu så!

Av mysmammansblogg - 5 januari 2016 17:24

Igång igen. Lite mjukstart och improviserat idag - står utan rum eftersom mitt är under renovering. Skulle vara klart idag men så blev det inte...Hoppas det är klart på måndag för då kommer alla ungdomar.
Lite tungjobbat utan rum och teknisk utrustning. Särskilt när man planerat mycket administrativt. Finns ändå en massor att läsa in, har inte hunnit igenom en bråkdel av allt. Kommer ligga en vecka efter administrativt nu när planen sprack. Får jobba riktigt snabbt nästa vecka ;) Typiskt, men samtidigt är det värt det när jag sen äntligen kommer iordning i nyrenoverat rum!

Av mysmammansblogg - 1 januari 2016 18:16

Ska försöka sammanfatta några händelser i mitt liv 2015. Har varit ett bra år på flera plan. Har kännt mig tillfreds största delen av året med endel spännande avbrott- som det ska vara.
Familjemässigt har det varit ett mycket bra år. Vi har fått vara friska och välmående. Barnen har trivts bra på sina respektive skolor/ förskolor och samarbete mellan hem och skola har fungerat bra.Periodvis kämpar vi intensivt mot? med? dyslexi och periodvis behöver vi pausa och hämta ny energi. Ett nyårslöfte för 2016 får lov att bli att vi ska kämpa på lite hårdare och lite mer under året ;)
Husvagnssemestrar har det blivit. Kortare turer och längre turer. Med sällskap av andra och själva.
Goda vänner har vi umgåtts med. Som så ofta känns det som tiden inte alltid räcker till. Vill träffas så mycket mer och oftare. Så roligt och mysigt när man väl träffas och umgås. Får jobba på det 2016.
På jobbfronten har det hänt massor detta år. Nya kollegor och omorganisationer på gamla jobbet. Sökte ny spännande tjänst som bara dök upp framför näsan på mig när jag som minst anade det. Den jobbiga väntan och ovissheten innan besked om tjänsten. Då när jag kände starkare för var dag att det var detta jag ville. Så äntligen - beskedet om att de ville ha mig, just mig till tjänsten. Vilken lycka! Samtidigt en väldigt omvälvande känsla att säga upp mig från ett annat jobb som jag ju faktiskt tycker så mycket om och brunnit för i många år. När beslutet väl var fattat känndes det och känns fortfarande så rätt!
Sen var det dax för nya jobbet. Massor att lära och ta in men oj så roligt! Ser fram emot ett spännande jobbår med många nya erfarenheter och möten med spännande människor!

Av mysmammansblogg - 1 januari 2016 17:23

Firade nyårsafton med goda vänner under gårdagskvällen. Mysigt, roligt och trevligt som alltid. God mat och dryck och många glada skratt. Vi delade upp matlagningen så vår familj gjorde förrätt, värdfamiljen stod för varmrätten och en familj gjorde efterrätt. Mumsigt och gott!
Eftersom vi har en liten som inte orkar hålla sig vaken till midnatt firade vi med raketer kl 21 istället. Var fler barnfamiljer i närheten som gjorde likadant. (I vår kommun är det tillåtet med fyrverkerier mellan kl 17 och 01 nyårsafton/nyårsdagen för er som undrar).
Vid tolvslaget sov minstingen gott i sin vagn och vi andra skålade in det nya året framför Marlena Ernman och spanade på fyrverkerier genom vardagsrumsfönstret. Ungdomarna drog ut och spanade utomhus.
Hoppas på ett bra 2016 med hälsa, välmående och spännande äventyr.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards