Alla inlägg under oktober 2015

Av mysmammansblogg - 24 oktober 2015 16:55

Tröttmössa idag. Orolig nattsömn hos lillebror vilket resulterade i att jag fick springa fram och tillbaka med vatten, kudde och filt. Dessutom fick han en febertopp med frossa och kom över i vår säng mitt i natten. Resultatet: -en trött mamma som bara sovit några timmar.
Tvätt, städ och matlagning. Annars har vi mest hängt här hemma. Nyss inkommen från en uppfriskande promenad men nu är det vila som gäller för resten av dagen. Kanske ett bastubad och mysbrasa till kvällen. Passar bra på hösten. Lånat hem en bok från bibblan så nu sjunker jag ner i böckernas värld.

Av mysmammansblogg - 21 oktober 2015 22:33

Känner mig nöjd. Klarade mig igenom skivstångspasset, dock med lite lättare vikter än jag brukar. Inte för att jag är särskilt stark i vanliga fall heller men nu tog jag det försiktigt. Fokuserade på teknik. Nu är jag lite lagom trött i kroppen och kommer nog somna gott. Hoppas på att klara mig utan träningsvärk imorgon

Av mysmammansblogg - 21 oktober 2015 16:16

Ser fram emot nästa veckas äventyr! Har först två ganska välinbokade dagar framför mig. (Att jag aldrig lär mig) Kör i någon slags akutsjukvårdstempo fortfarande. Svårt att lära om, allt är ju så roligt och spännande!
Nästa vecka kommer nya uppgifter, Även den veckan är uppbokad med massor av spännande uppdrag. Inklusive Sandviks gård. Bilresa bokad, ansktsbehandling bokad check! Sen blir det naturligtvis en hel massa jobb också men det går nog av bara farten :)

Av mysmammansblogg - 21 oktober 2015 16:08

Känns lite kämpigt måste jag erkänna. Varit borta för länge. Men idag är det bara att dra igång! Inga ursäkter är godtagbara. Mår bra, ingen infektion, inget annat inbokat, ryggen ok. Bara att köra på. Pust, stånk och stön. Men det kommer kännas bra sen, ikväll när jag kommit hem igen...

Av mysmammansblogg - 17 oktober 2015 18:40

Oj! Nu börjar jag bli gammal eller något sådant! Har kommit ur rutin gällande träningen. Många ursäkter som jobb, tidsbrist och infektioner...Men tusan vad jag fått ont i ryggen nu. Blir bättre när jag är i rörelse förstås men så fort jag sitter stelnar jag till och får problem när jag ska igång igen. Skit också! Ja ja, vet ju botemedlet - träning! Bara att ta tag i det hela igen, inga ursäkter är godtagbara för så här kan jag ju inte ha det. Bli ledbruten så fort jag suttit en lite stund!

Av mysmammansblogg - 17 oktober 2015 18:29

Snart dax att välja program/linje för storebror. Kul att komma tillbaka till min gamla skola. Den ser helt annorlunda ut nu mot när jag gick där. Träffade faktiskt en lärare från min tid som genast kände igen mig. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken ;)

Det var bra att vi gick dit idag. Andrahandsvalet är nu struket helt och ett annat tog dess plats. Beslutades även om ett tredjehandsval. Förstahandsvalet står fast även om det nya andrahandsvalet också är lockande. Ett studiebesök är planerat tillsammans med en kompis till förstahandsvalet, kanske ska han ordna ett studiebesök även till andrahandsvalet.
Så skönt att han kommit till ett beslut som han känner sig nöjd med. Kanske att han kommer ändra sig på vägen, men jag tror inte det. Han verkar bestämd.

Av mysmammansblogg - 17 oktober 2015 09:13

Denna vecka har gått så fort. Många nya utmaningar och händelser. Endel svåra och endel roliga och intressanta.
Känner mig alltmer varm i kläderna och det känns så bra. Under gårdagen hade jag förmånen att få jobba med två erfarna kollegor några timmar på förmiddagen i samband med vaccinationsmottagning. Tror vi alla upplevde det roligt och givande. Vilket Teamwork! Ser redan fram emot nästa arbetsvecka även om helgen såklart är välkommen. Nu två dagars ledighet med familjen. Snart dax för nya äventyr!

Av mysmammansblogg - 15 oktober 2015 18:38

Var på föreläsning om samtal. Intressant och givande men lite svårt också. Fick endel tips och lite idéer om hur man driver det goda samtalet framåt. Naturligtvis får mina barn agera försökspersoner. Har en herre som har ett stort motstånd till skrivning. Här behövs en ändring av ett beteende. Körde med förstärkning och uppmuntran. Naturligtvis har detta testats i omgångar tidigare också men den här gången kanske formuleringarna i samtalet var annorlunda? Eller så var det bara nybörjartur eller slumpen ;) Men - ramla inte baklänges: det funkade! Han gjorde en skrivuppgift i skola idag! Tjoho! Nu gäller det att få det att fortsätta i samma spår. Håller tummarna för att det ska funka...

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Skapa flashcards