Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av mysmammansblogg - 4 oktober 2015 17:25

Så roligt med nytt jobb! Är nöjd med mitt yrkesval och min nya arbetsplats. Haft tur och tillhör den skara som inte haft måndagsångest särskilt många gånger. Så klart man haft någon enstaka gång då man varit lite trött och sliten men oftast har jag gått till jobbet med glädje. Särskilt på mina senaste arbetsplatser. Visst har vi haft tuffa perioder i omgångar på respektive arbetsplats men arbetsglädjen har jag haft turen att ha kvar. Tänk vilket privilegium att få jobba med människor och ta del av deras livsöden, trösta, stötta, uppmuntra, hjälpa och behandla. Inte alltid lätt men en helt fantastiskt stimulerande utmaning om man gillar att jobba med människor. Nu med nytt jobb blir det förstås en extra utmaning innan dagsrutiner sitter, innan nytt kontaktnät byggts upp och innan alla nya namn och ansikten sitter. Ser fram emot en spännande ny dag som avrundas med en intressant föreläsning på kvällen.

Av mysmammansblogg - 4 oktober 2015 17:02

Mina tomatplantor fortsätter att ge utdelning. De var lite sena i starten och säkert därför de fortsätter sent på säsongen. Har tänkt kasta bort plantorna ett tag nu när det är dax att vinterstäda i uterummet, men det går ju bara inte...De får iallafall en vecka till på sig. Gurkorna fortsätter också att komma men i mycket långsamt tempo. Har några småttingar kvar som får stå en vecka till. Sen är det nog dax att skörda och slänga bort gurkplantorna för den här säsongen. Likaså får paprikan en sista vecka på sig att växa till sig. Tomaterna kanske får ytterligare någon bonusvecks om inte frosten hinner komma.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards