Alla inlägg under augusti 2014

Av mysmammansblogg - 14 augusti 2014 18:21

Har jobbat på stora sjukhuset ;) i fyra dagar nu. Imorgon ledig dag! Tjoho vad skönt med långhelg. På måndag ska vi jobba " hemma" igen. Ska bli skönt att jobba på hemmaplan utan pendling och hitta grejer utan att behöva leta runt och ftåga efter hjälp. Borta bra men hemma bäst? eller iallafalll bekvämast :)

Av mysmammansblogg - 9 augusti 2014 14:27

Var riktigt lugnt i affärerna idag. Skönt! Skor inhandlade till de två äldsta sönerna. (Äldsta sonen hittade faktiskt skor hemma i stan så han valde att inte följa med på shoppingresan) Lillebror shoppade kläder. Oj så roligt det var att handla med honom. Han plockade fram kläder i en rasande fart och provade tröjor med glädje :) De andra två har aldrig varit så köpglada. En fröjd att handla med och till någon som uppskattar det och snabbt gick det också eftersom han hittade allt han behövde i en och samma affär. Han vill inte släppa påsen, den håller han krampaktigt i även i bilen. Stolt över sina inköp.:)
Nu saknas gummistövlar till lillebror, idrottsskor till stora killarna och så lite pennor och sudd förstås för att uppmuntra och göra skolstarten lite roligare. Det får bli på nästa inköpsrunda för nu behöver vi komma hemm till en god kopp te och kaffe.

Av mysmammansblogg - 8 augusti 2014 16:09

Så otroligt trött idag. All energi har försvunnit. Kanske att jag bara behöver ladda inför måndagen och första arbetspasset efter långledighet? Känner att jag börjat ställa om mig från ledig till jobbläge. Vaknar tidigare på morgnarna och tröttare på kvällarna. Ja, idag känner jag mig verkligen som en urvriden disktrasa. Dåligt samvete mot lillebror som försöker få med mamma i olika lekar, försökt locka med mig till lekparken också men med dåligt gensvar :(
Lite skillnad från igår när vi hann med promenad till både bibliotek, mysfika och vidare promenad och långlek i sjukhusparken innan mitt besök hos sjukgymnasten.
Nu somnade han nyss i soffan och jag tänker lägga mig bredvid och göra samma sak, sova!

Av mysmammansblogg - 7 augusti 2014 17:03

Har varit på ett första besök hos sjukgymnast för att få kristallerna i örat omskakade. Fick kasta mig till både vänster och höger och trotsa yrseln. Gick bra - inget större illamående och därmed heller inget kräk ;)

Blev inte botad på denna första behandling men ska fortsätta träna och utsätta mig för yrseln hemma 2 ggr/ dag.

Har tydligen redan lagt mig till med lite stela kroppsrörelser - vrider hellre på hela kroppen än bara huvudet när jag ska titta åt sidorna. Fick i läxa att träna bort detta och istället vrida långsamt på huvudet. Ska försöka :)) Utvärdering på måndag.

Av mysmammansblogg - 6 augusti 2014 17:26

Den yngsta och den äldsta i familjen gillar motorer. Berättade för minstingen att det ska åka motorcyklar i kortege på stan idag och att vi kan ta oss dit och titta på dem. " Jaaaaaaa! Då kan jag åka min morotcykel också!" säger han lyckligt. När jag förklara att det är bara stora " riktga" motorcyklar som åker i kortegen suckar han stort. Jobbigt att vänta på att få åka riktig mc. Han har redan konstaterat att han "ska ha en stor bil som säger wroom och har två avgaser" när han bli stor.

Av mysmammansblogg - 6 augusti 2014 12:22

Så skönt med lite regn igår och idag. Fick ner temperaturen till 24 grader i sovrummet inatt. Så svalt och skönt var det länge sedan vi hade där;)

Idag är det mulet och 18 gradet ute så kanske att vi får ner innetemperaturen ytterligare någon grad till ikväll? Hoppas. Har genomdrag just nu för att få in lite svalka.

Av mysmammansblogg - 4 augusti 2014 11:46

J har börjat jobba igen. Jag är hemma denna vecka också, sen är ledigheten slut för den här gången.

Tråkigt att värmen inte ger sig. Mår inte tipptopp i denna värme. Gillar den svenska sommaren bäst. Ni vet den svenska lagom sommaren ;) Lite sol, lite regn, lite mulet, värme och kyla i lagom blandning. Får inte mycket gjort i denna värme, känner mig orkeslös :(

Av mysmammansblogg - 3 augusti 2014 11:17

Igårmorse fick vi ett minst sagt hastigt uppvaknande. Eftersom det var så varmt hade jag fönstret lite på glänt och rullgardinen lite uppe för att släppa in frisk luft. Plötsligt far J upp snabbt som tusan och muttrade något. Hörde hur han öppnade alrandörren och for ut.

En kvinna i 20-25 års åldern medellängd med ljus hy och brunt hår hade strukit förbi just framför fönstret, längs altanen och över till grannen. J hann ikapp henne när hon var halvvägs över grannens tomt också hos henne precis intill huset. Hennes förklaring - att hon genade över tomterna för att ta sig till nästa bostadsområde!? Eller hur när gångstigen går precis bakom tomterna!!! Hon pratade bra svenska med viss brytning.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!
Kul att du är nyfiken och tittar in.
Skriver om familje- och vardagslivet i en småstad.

buzzador

klart.se

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik

Buzzadorblog


Ovido - Quiz & Flashcards